Gå til innhold
Arkivverket

[#74114] Slekt frå Samnagner/Bindal. Etternamn Aadland


Gjest Per Magne Kjøde
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Magne Kjøde

Søker etter etterkomerar etter Hans Pederson Aadland og Josefine Albertine Enoksdotter Angell. Josefine var frå Bindal, Nordland. I folketeljinga frå 1900 finn eg dei i Bindalen herad, gardsnummer 19, bruksnummer 1, gard Røtvold. Her står han oppført med tre døtre, Pauline (1881), Marie (1885) og Agnes (1890). Er det nokon som kan hjelpe meg med etterkomerane til desse tre døtrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Disse er etterkommere til vårt prestepar. Hans sin far, Peder Knutsen Ådland/Årland d.y. 1809-1881 var oldebarnet til Anna Pedersdtr Tysse og hennes 2. mann, Peder Tomassen Tysseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK,Else Marie Greger f 28.10.1885 ble gift med Anders Pettersen Brønmo i 1905.Men jeg vet ikke hvilke kilder du Per Magne har leitet i. Det er ganske dumt å gjøre arbeid som er gjort før. Kan du fortelle hvilke kilder du har leitet i og hva du har av info?Jeg fortsetter søkene når du har gitt oss nødvendig info.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Kjøde

Takk for hjelpa så langt. Utgongspunktet for min søken er at eg held på med slekt mi frå Samnanger, og der kom eg bort i desse. Hans som vart med Josefine er bror til min tipp-tipp-oldefar. Eg har prøvd å leite litt her på Digitalarkivet, men fant dei ikkje som gifte under gjennomgong av kyrkjebøkene for Bindal.Eg har ikkje sjekka om det finst nokon gode slektssoge for Bindal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK.Alle tre jentene ble konfirmert i Bindal. Else Marie Greger Odland også gift i KB for Bindal.Fødselsdatoene finnes også der, under døpte mellom 1881 og 1890.Har ikke funnet noen av dem på Gravminner, så langt. Heller ikke ved globalt søk utenom FT 1900, som jeg la lenke til i 2)Foreldrene Josefine Angell og Hans Aadland ble viet i Samnanger i 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Kjøde

Takk for hjelpa. Får sett meg ned og sjekke litt meir ut om personane.Takk takk.Med globalt søk meinar du søk i alt som ligg på Digitalarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Det er bind III av bygdeboka (gård- og slektshistorie) som kommer nå i desember. Røtvold var vel med i bind I eller II hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk Hanne Line, men det var ment som info i forhold til at det i 6) skrives at man ikke vet om det finnes slsktsoge for Bindal. Men dette er vel nærmest ditt nærområde, så du har kanskje opplysninger om hvor de tre jentene tok veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Kjøde

Tusen tusen takk for hjelpa.Eg skal få bestilt slektssoga for Bindal på biblioteket og finne ut meir om slekta der oppe.Godt å ha slike gode hjelperar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.