Gå til innhold
Arkivverket

[#74115] Olav Erlingsson Nordnes født 1760


Gjest Jostein Magne Bergane
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Magne Bergane

Er ute etter opplysninger etter foreldre og besteforeldre til Olav Erlingsson Nordnes (Fjågesund?) født 1760. Han var gift med Mari Taraldsdotter Røymål født 1755. Savner også årstallene når Olav og Mari døde. Det hadde vert fint om noen kunne hjelpe meg. På forhånd takk. mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at Mari hadde vært gift før men en Mikkel. Her er vel giftermålet mellom Mari Taraldsdatter og Mikkel Halvorsen i Kviteseid 2.11.1777 - Telemark fylke, Kviteseid, Ministerialbok nr. I 2 (1773-1786), Ekteviede 1777, side 111. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7982&idx_id=7982&uid=ny&idx_side=-116>Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Magne Bergane

Hei Grethe! Det er nok denne fam. i 1801- teljinga. Navn er ikke helt samme, men årstallene stemmer bra. Lenke fra Ministerialbok må jeg bare innrømme at jeg har problemer med å forstå. Er ny i dette gemet. Opplysningene jeg har kommer fra Ættesoga frå Kviteseid. Takk for opplysningene. mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.