Gå til innhold
Arkivverket
Gjest vidar hansen

[#74121] karl hansen født 1880 kongsvinger

Recommended Posts

Gjest vidar hansen

min bestefar Karl Hansen ble født 1880 i Kongsvinger. Når ble han født? Hvem var hans foreldre? Han ble gift i Kongsvinger i 1903 nr 9 på lenkeside Med Julie Emilie Olsdatter Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Du finner ham blant de døpte her i Vinger: LenkeNr. 209 på listen. Han ble født 14. oktober 1880. Her står jo også foreldrenes navn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vidar hansen

er dette riktig mann.? Giftemål 1903 skrives Carl med C ikke K. Her er faren skrevet som ungkar/handelsbetjent Martin H. Jeg klarer ikke lese hva som er skrevet deres lenke født 1880.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Ved dåpen står det om faren:'Barnets Fader er efter egen Tilstaaelse Martin Hansen paa Handelslaget', så det er nok samme Karl/Carl som gifter seg i 1903.Stavemåten av navn kunne variere veldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

(1) Karls mor Anne Olsdatter hadde 5 barn med 3 forskjellige 'herremenn', ikke gift med noen av dem. Kona til Karl antar jeg er f.i Strøm, Sør-Odal. Vielsen har opplysninger om at hun er f. Spetalen i Vinger og konfirmert her i sognet. Det stemmer ikke. Mulig at hennes far Ole Paulsen er f. i Spetalen, Vinger. Har du interesse av Karls halvsøsken? (fisollie()online,no) Mvh. Finn Sollien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vidar hansen

takk for hjelpen så langt. Hvem var faren til Carl.? Martin Hansen, Noen har jobbet med dette før og funnet han i Gjerdrum Akershus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Hvis du visste fra før at Martin Hansen var i Gjerdrum, kunne du kanskje ha nevnt det allerede i ditt første innlegg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

(8) Ifølge FT 1900 for Kongsvinger skal han være f. i Ullensaker. Ved død 3/8 1905 er det oppgitt fødested Gjerdrum. Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vidar hansen

FT 1865 Ullensaker Martin Hansen 13 år. Nørmeste jeg finner NB. Hvordan legger jeg ved FT som lenke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vidar hansen

nå er jeg ett stykke på veg,takk for hjelpen alle sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karin Moen

Vedr. dødsfall stemmer nok det, se innlegg nr.10 Dette er en kandidat til Martin født 1851 i Gjerdrum se nr.10.Kildeinformasjon: Akershus fylke, Gjerdrum, Ministerialbok nr. 6 (1845-1856), Fødte og døpte 1851, side 52. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=513&idx_id=513&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karin Moen

Hvis konfirmasjonen stemmer blir det nr. 44 Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest vidar hansen

takk for hjelpen alle sammen, spesielt Karin. Nå har jeg litt å studere å bygge videre på. Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive