Gå til innhold
Arkivverket

[#74121] karl hansen født 1880 kongsvinger


Gjest vidar hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest vidar hansen

min bestefar Karl Hansen ble født 1880 i Kongsvinger. Når ble han født? Hvem var hans foreldre? Han ble gift i Kongsvinger i 1903 nr 9 på lenkeside Med Julie Emilie Olsdatter Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar hansen

er dette riktig mann.? Giftemål 1903 skrives Carl med C ikke K. Her er faren skrevet som ungkar/handelsbetjent Martin H. Jeg klarer ikke lese hva som er skrevet deres lenke født 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ved dåpen står det om faren:'Barnets Fader er efter egen Tilstaaelse Martin Hansen paa Handelslaget', så det er nok samme Karl/Carl som gifter seg i 1903.Stavemåten av navn kunne variere veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(1) Karls mor Anne Olsdatter hadde 5 barn med 3 forskjellige 'herremenn', ikke gift med noen av dem. Kona til Karl antar jeg er f.i Strøm, Sør-Odal. Vielsen har opplysninger om at hun er f. Spetalen i Vinger og konfirmert her i sognet. Det stemmer ikke. Mulig at hennes far Ole Paulsen er f. i Spetalen, Vinger. Har du interesse av Karls halvsøsken? (fisollie()online,no) Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Vedr. dødsfall stemmer nok det, se innlegg nr.10 Dette er en kandidat til Martin født 1851 i Gjerdrum se nr.10.Kildeinformasjon: Akershus fylke, Gjerdrum, Ministerialbok nr. 6 (1845-1856), Fødte og døpte 1851, side 52. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=513&idx_id=513&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.