Gå til innhold
Arkivverket

[#74122] Hei. Hvor i Odalen kom denne familien Lindstad fra ?


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Hvor i Odalen kom denne familien fra. Lillehammer Storgade 40a Sigvard Lindstad Murmester 56 Søndre Odalen Hed Andrea Lindstad Hustru 62 Sara Lindstad Datter 86 Paalmar Lindstad Søn 84 Birger Lindstad Søn 90 Inger Lindstad Datter 92 Anna Lindstad Datter 94 Ingnora Lindstad Datter 96 Georg Lindstad Søn 98 !! Lindstad Søn 71100 udøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Her er barnas fødsler: Nummer.50Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer bysokn i Fåberg, Klokkerbok nr. 7 (1856-1891), Fødte og døpte 1886, side 168-169. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6091&idx_id=6091&uid=ny&idx_side=-86>Lenke Permanent bildelenkeNummer 47 Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer bysokn i Fåberg, Klokkerbok nr. 7 (1856-1891), Fødte og døpte 1890, side 206-207. Permanent sidelenke: LenkeNummer 12 Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer kjøpstad i Fåberg, Ministerialbok nr. 10 (1879-1900), Fødte og døpte 1892, side 56. Permanent sidelenke: LenkeNummer 17 Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer kjøpstad i Fåberg, Ministerialbok nr. 10 (1879-1900), Fødte og døpte 1894, side 69. Permanent sidelenke: LenkeNummer 20 Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer kjøpstad i Fåberg, Ministerialbok nr. 10 (1879-1900), Fødte og døpte 1896, side 85. Permanent sidelenke: LenkeNummer 35 Kildeinformasjon: Oppland fylke, Lillehammer kjøpstad i Fåberg, Ministerialbok nr. 10 (1879-1900), Fødte og døpte 1898, side 100. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Murermester Hans Sigvard Pedersen Lindstad er fra Opstad og er født 19. nov 1857 på Lindstad u. Vestre Kjølstad.Han giftet seg med Andrea Larsen Brubakken (1862 - 1914. I følge overlærer Nilsens opptegnelser på Lillehammer ('Herlig er Staden, præktig er Gaden...') må Sigvard ha vært en travel og like etterspurt håndverker som Andreas bror, Gustav. Murmester Sigvard Lindstad satte opp mange bygninger i Lillehammer, bl.a. Lillehammer kapell. Familien bodde i Storgata, i dag Belsvikgården, på hjørnet mot Wiesgate og 62 leieboere holdt til i gården i år 1900.Andrea og Sigvard hadde mange barn som slo seg ned i distriktet, på Lillehammer, på Ringebu og Øyer og på Otta. Etterkommerne etter Brubakkenfolkene er gjennom denne grenen spredt i hele Gudbrandsdalen sør for Otta, og noen har derfra vendt tilbake fra utgangspunktet på Lillehammer.Mvh Rolf Lindstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Jeg kan tillegge at Sigvard min 'great-granduncle' og bror til kirketjener i Opstad Ole August Lindstad og rørlegger Polmar Bernhard Lindstad ansatt hos rørleggerfirmaet Werner i Oslo i 1900. Opptegnelser om hans familie finnes i S-Odal, bind VIII, side 640-641. Mvh Rolf Lindstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Jeg regner med at du spør om Anna Sofie, født 1894..Hun ble døpt 3. juni 1894 i kjøpstaden Fåberg (Lillehammer) og ble konfirmert 18.04.1909. Lenke nr. 36. Jeg vet ikke noe mer om henne desverre. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Du er litt kort i innleggene dine Trond..., men jeg antar at du mener Ingeborg Otilie Olsdatter Lindstad som giftet seg med Gustav Adolf Edvardsen Mellem som forøvrig var sjumenning til Anna Sofie.Hvis dette er den personen du spør etter, så er svaret ja, Ingeborg blir kusine til Anna Sofie og min bestefar Hans Karsten blir Anna Sofies fetter.Datter til sønnen til Ingeborg, Alf Mellem heter også Ingeborg..., riktignok Aud Ingeborg.Send meg gjerne en mail Trond, jeg har over 20.000 i databasen min for Odalen. Adressen er post@byggconsult.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.