Gå til innhold
Arkivverket

[#74126] Løkken Verk, Meldal, Orkdal, søkjer namn på personar jobba frå start til ca 1700


Gjest Ann Helle
 Del

Recommended Posts

Hei!I debatt nr 72791, [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=72791&sok=kofoed&nr=5&antinnlegg=240&startnr=&antall=&spraak=#anker>Lenke søkjer me å finna forfedrer og etterkomarar til Gunder.I denne debatten (innlegg 210), er det kome framlegg om at Gunder sin far eventuelt kan ha vore tilknytt Løkken Verk. Av denne grunn søkjer me litteratur mm, der namn på personar tilknytt Løkken Verk, frå start - ca 1700, kjem fram. Har sett gjennom Meldal Gards - og Ættesoger, der stod det litt om startfasen, men få namn var teke med, det eg kunne finna.Tek med litt faktaopplysningar:FT - 1701 Orkdal: Lenke Gunner og Karen Elsebe Krey, Gift i Orkdal 1721: LenkeMor Mette Berg gift med Holger Hansen Kofoed, død i Orkdal 1716:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ann Helle

Tusen takk Inger, me har forlovelsen i den andre debatten. No ventar eg på å få låna boka om Løkken Verk på Biblioteket. Det ser ut som at me må utforbi Orkdal for å koma vidare, så no ser det ut som det er ein pause i denne debatten.MVH Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

I registret for 'Løkken Verk' finnes ikke navnene Krey og Kofoed eller lignende navn.'VERKETS HISTORIE I ELDRE TID' side 15 til 139 er skrevet av bergingeniør Støren.Fra 'FORORD' siteres: 'Under arbeidet med boken er det fremskaffet meget arkivstoff av lokalhistorisk interesse, som ikke har kunnet få plass i fremstillingen innenfor den ramme som er trukket opp. Dette arkivstoff vil sammen med bergingeniør Størens første mer detaljerte utkast til verkshistorien bli oppbevart til bruk for interesserte forskere.'Det kunde kanskje være av interesse å undersøke dette 'Arkivstoff.'Støren er kjent for å være noe 'lettvint', så etterprøving ved kilder er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk til deg Leiv!Den me etterlyser i denne tråden er far til Gunder LenkeI folketeljinga for 1701, er Gunder oppført som Holger Kofoed sin steson.Me reknar med at Gunder sin far heitte Anders eller Andreas til førenamn. Me veit ikkje noko meir om Andreas enn det som står i denne Linken. Me har eit ørlite håp om at han arbeidde ved Løkken Verk og kan vera nemnd i nemde bok. Med dine opplysningar, så kan det vera at turen må gå om Orkdal / 'Støren sitt arkiv', til sommaren. Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

IIfølge Ovenstad. . UtdragHans Pedersen Kofoed, borgermester i Rønne g m Mette Absalonsdatter BaggeSønn: Holger Hansen Kofoed kommandant på Skånes Skanse f 1663 død 1752 i Skogn g 1721 med Karen Elsebe Krey6 barn Gunder Holgersen KOfoed f 1696 (5 år i 1701) g m Karen Elsebe Krey Mette Christine Holgersdatter Kofoed Johanne Elisabeth Hans Holgersen Kofoed f kr 1703 Fredrik Absalon Holgersen Kofoed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

IIfølge Ovenstad. . UtdragHans Pedersen Kofoed, borgermester i Rønne g m MetteAbsalonsdatter BaggeSønn:Holger Hansen Kofoed kommandant på Skånes Skanse født 1663 død 1752 i Skogn g 1721 med Karen Elsebe Krey6 barnGunder Holgersen Kofoed f 1696 (5 år i 1701) g m Karen Elsebe KreyMette Christine Holgersdatter KofoedJohanneElisabethHans Holgersen Kofoed f kr 1703FredrikAbsalon Holgersen Kofoed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk til deg Leiv!Desse opplysningane har me i dabat 72791 Lenke sjå denne debatten. Debatten er ikkje særleg oversiktleg så eg kan forstå at det ikkje er så lett å orientera seg der.I denne debatten leitar me etter Mette Christine Berg sin fyrste mann ; han heitte Anders eller Andreas. Me reknar med at han er død før 1700 i o m at Gunder i 1701 bur saman med stefaren Holger Hansen Kofoed.Sjølv om Gunder kalla seg Holgerson Kofoed, og at Ovenstad skriv det, så stemmer ikkje det med den 'verkelege verda'. Her er det feil i Ovenstad si bok. Gunder kan ha vore 'adoptert' av H. Kofoed og på den måten ha fått rett til å bruka det namnet.På slutten av 1800-talet kom det i DK ut ei bok om Kofoed slekta av Jul. Bidstrup. Bidstrup har ikkje Gunder med som ein av Holger Hansen Kofoed sine born.Me kjenner heller ikkje til kor Mette Kristine Berg kom frå.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Å grunna Gunders bruk av Kofoed-namnet med ein eventuell 'adopsjon' vert vel litt søkt. Den første loven om adopsjon kom først i 1917, så det som gjekk føre seg av namnebruk føre den tid bør vi prøva å forklara på annan måte enn ved å visa til adopsjon. Gunders tilfelle er ikkje det einaste dømet på at steborn tok stefarens ættenamn. Det var på ingen måte ulovleg og heller ikkje uvanleg. Det var ingen som kunne nekta Gunder å nytta Kofoednamnet, sjølv om han ikkje nedstamma i rett line frå ein Kofoed. Så vidt eg veit var det heller ingen lov som verna ættenamn mot bruk av namnet av personar utanom ætta. Det var med andre ord fritt fram for det meste kva galdt namnebruk ved byrjinga av 1700-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Godt nytt år Finn!Ja du har heilt rett, eg kjenner ikkje til når lov om adopsjon kom, men eg rekna med at det var lenge etter år 1700, derfor skreiv eg det i hermeteikn.Det er ikkje enkelt å bortforklara det Ovenstad skriv.Etternamn på 1700-talet var stort sett faren sitt førenamn pluss son/søn eller datter. Det var svært få som nytta etternamn slik me i dag nyttar etternamn, som slektsnamn slik som Kofoed-namnet vart nytta.Gardsnamn vart også brukt etter faren sitt namn, men om familien flytta så skifta også etternamnet.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ann Helle

I dag har eg fått boka om Løkken Verk, spanande om eg kjem til å finna ein Anders (Gundersen) som passar inn som 'vår' Anders.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.