Gå til innhold
Arkivverket

[#74141] Legges pantebøkene ut etter noe slags system?


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Eller kommer det litt fra de forskjellige statsarkivene hele tiden. Jeg ser jo på telleren at det går relativt radig framover med utleggingen, men jeg synes det er litt vanskelig å skaffe meg noen oversikt over hvilke områder det legges ut bøker fra. Er det mulig å si noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

For pantebøkene 1936-1950 har vi hatt en avleveringsrekkefølge og dermed en skanningsrekkefølge. Publiseringa har noenlunde fulgt skanningsrekkefølga.Det enkleste er å oppsummere hvilke embeter som gjenstår. Dette er embeter der de gamle pantebøkene har vært oppløst i såkalte aktarkiver, mapper på hver eiendom. Det har medført mye sorteringsarbied for Statens kartverk, og følgelig avleveres disse embetene til slutt (i løpet av desember):Sør-Hedmark sorenskriveri, Toten sorenskriveri, Nedre Romerike sorenskriveri, Follo sorenskriveri, Tinn og Heddal sorenskriveri, Jæren sorenskriveri, Karmsund sorenskriveri, Inderøy sorenskriveri, Namdal sorenskriveri, Rana sorenskriveri og Tana sorenskriveri (dette etter hukommelsen).I tillegg arbeider vi med perioden 1946-1950 for en del embeter fra Møre og Romsdal og nordover, samt i Østfold, Akershus og Oslo. Dette er formodentlig ferdig til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.