Gå til innhold
Arkivverket

[#74143] Tyding av Kirkebok


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen takk for det Astrid, og jeg har kanskje funnet vedkommende i Folldal BB, men det står at vedkommende ble gift i 1779 m. Christopher Engebretson Lonen og fått 4 barn etterpå, så det spørs om Thore (Torø i BB) selv er qvinde? Familien skal ikke ha vært å finne FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Reidar, her er det nok tre menns kvinner som blir introdusert. Morten Estens. Liens, Niels Bransnæssets og Thore Furuhovdes. (Kvinners navn nevnes oftest ikke)Tror du det kunne være Tore Poulsen under Furuhovde i 1801:LenkeUnder Furuhovde Nordre 142-1 står det at T. P. bodde der i 1801. Ellers henvises det til Tangen 115-1. (bind 1 side 575.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ok Astrid, er det slik det foregikk ved introduksjon? Jeg har mistanke om at denne Thore er å finne på side 264 i bd. II, under Furuhovde søndre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har funnet de samme menns kvinner intrdusert i kirkebok for Lesja Nyårsdag 1783:Permanent sidelenke: LenkeHer er det fornavn på kvinnene:Morten Estensen Liens qvde KierstiNiels Olss: Bransness qvde KariThore Furu ?vdens qvd Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Akkurat, tenkte ikke på Lesja. Jeg kom bare borti denne Thore da jeg bladde i KB i forb. med tema 73975. Prøver å lete etter dåpen til denne eldste Sigrid i det temaet men er ikke god å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Får ha meg litt unnskyldt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det heter Thore Furuhovdes qvinde, når Thore selv er qvinde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ja det må det nesten være(mann, altså), og jeg greier heller ikke helt å plassere dette navnet, kan nok godt være han du har i tellingen? Og at han har bodd i Furuhovde på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Takk for det Astrid, da er antagelig denne Tore klarlagt, prøvde å lete etter dem i Dovre-boka men den er ikke god å lete i så, og det har vel sammenheng med innlegg 4 likevel og ikke direkte av mine aner?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Blir ikke helt klok på hvem denne Tore Jonsen er, det er både Tore Poulsen og Tore Jonsen inne i bildet, Tore Poulsen på Tangen er vel grei, men denne Tore Jonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til 15 og takk igjen, Ja det gjorde han ja, Ser ut som disse folkene har flyttet på seg en del og ikke hatt noe 'varig' oppholdssted. Da har vi kanskje klarhet i Thore Jonsen og familien, og tror ikke det er av 'mine' folk. Husker ellers godt karen på side 179 i boka, fargerik person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.