Gå til innhold
Arkivverket

[#74145] Nedre Holan gard


Gjest Eileen Moen Arndt
 Del

Recommended Posts

Gjest Eileen Moen Arndt

Etterkommerer til Peder J. Holan som reise til Amerika på 1881 skal reise til Norge på sommeren 2010. Hun liker se Nedre Holan gard. Er det mulighet ? Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Eileen!Which fylke is the farm located in...(perhaps the Norwegians know based on the farm name??).What is the birth date for Peder...and where did he settle in the USA?Greetings from Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Det er en Per Johansen Nedre Holan gård på Skatval, Stjørdal kommune i Nord-Trøndelag som reiste til Amerika i 1882 ifølge bygdebok for Skatval. Han var født 1853 og gift med Bergitte Andersdatter Brekka.Håper dette er rette karen.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Eileen Moen Arndt

Odd Annar, vil du fortelle meg om dette gårdet Holan nu ? Er det gård enda? Skal folk som bo der nu tilate Amerikan etterkommere til Peder Johansen Holan å se det gård når dem reiser til Norge på sommeren 2010?? Mange takk. Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei Eileen.Ja, Nedre Holan gård er i full drift idag.Skal ta kontakt med eierne og høre om din forespørsel, og kommer tilbake her.Tror sikkert det ordner seg.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Hei igjen Eileen. Har snakket med eieren av Nedre Holan og kan bekrefte at et besøk i sommer er helt greit.Ta kontakt med meg på oddannar@online.no når du vet når Dere kommer så kan jeg vise Dere veien dit.V.h. Odd Annar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.