Gå til innhold
Arkivverket

[#74168] Siri Jonsdatter Hjulmager født i 1808 på Røros død ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hei Jeg lurer på hvor Siri Jonsdatter Hjulmager og hennes søsken ble av og hvem disse ble gift med. Siri (Siren( Sigrid))skal vist være gift med en Th Lie.Jeg vet ikke mere. Det jeg vet er at Siri s foreldre er Margrete Møller( 1776-1853) og Jon Larsen Hjulmager ( 1772-1847) på Røros.Jeg tror at Siri og mannen skal være begravet i Trondheim.Om det er Domkirkens eller tilfredset eller annet vet jeg ikke. Begravet før 1900 tallet. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hadde vært fint om noen har greid å finne ut når Sigrid gikk bort og når disse giftet seg. Jeg tittet i klok bok for Sør fron i 1816-1843 så fant jeg en Torger Hansen født 28 april 1821 side 37 nr 30 og så tittet jeg på i samme klok bok konfirmasjon i 1837 side 270 nr 9. Der sto hans foreldre som Hans Olsen og Marit Olsdatter. Hvor Lie navnet kommer inn vet jeg ikke. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Takk skal du ha. Det er vel forklaringen på navnet Lie antagelig.Jeg skal prøve å søke på gård som heter det da. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.