Gå til innhold
Arkivverket

[#74180] Etterlyser Herman A. Jensen, restauratør i Oslo 1900


Gjest Odd Marthinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Marthinsen

Reiste familien til Amerika? eller hadde Herman vært der? FT 1900 Kristiania: I Grønlandsleret 4 bodde: Herman A. Jensen, restauratør, f.1862 i Drammen hustru Karen Jensen f. Halvorsen, f. 1857 i Ål, Hallingdal datter Sofie, f. 1887 i Drammen, hun er datter av Karens bror Halvor Halvorsen som mistet sin kone i 1888. Jeg finner ikke Sofies konfirmasjon. Jeg finner dem heller ikke i emigrantprotokoller. Jeg finner en Herman Jensen (uten A) som reiste til Amerika 7/3 1892, 29 år, der står det at han er amerikaner?! Jeg tror ikke ehan er den rette. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Det er en Herman Andreas Jensen som dør 29/11-1901 se nr 193 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 16 (1898-1918), Døde og begravede 1901, side 81. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.