Gå til innhold
Arkivverket

[#74191] Ingjald Bertin Andersen Jacobsen


Gjest Per-Ove Uthaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Ove Uthaug

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne opplysninger om vedkommende . Vet at han er født på Askøy den 25.12.1890 og konfimert den 08.10.1909 på¨Askøy Der slutter alle mine spor finner han ikke som død eller gift i Bergens regionen. Hvordan kan jeg lete videre ? enn har noe opplysninger som kan lede meg videre eller vet noe om han ? mvh Per Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Takk begge to, lenken på døpt og konf. er personen jeg leter etter og de stemmer med mine opplysninger, i oversikt over døpte Askøy finner jeg en Bertin Jacobsen,fødested stemmer med den som emigrerte i 1923. Så jeg er neste helt sikker på at dette ikke er den person jeg søker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg trodde også først at den Bertin, jeg nevnte var den Bertin du nå refererer til. Men det er det ikke!Det var TO ved navn Bertin Jacobsen som reiste: LenkePoenget er at jeg ikke finner FLER enn de to med navn som likner og dermed er det en god sjanse for at det kan være rett mann likevel.At han evt. bruker navnet Bertin Jacobsen synes jeg er ikke er noe rart.Men det hadde vært fint å finne andre kilder som kunne bekrefte dette. Dersom han er rett mann, så står det jo at han er gift og da må vi kunne finne vielsen en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ove Uthaug

Takk for nytt innspill. Det er 14,5 år mellom de to utvandringene. Det som gjør at jeg er nesten sikker på at det ikke er den jeg leter etter er at etternamn på begge er Kraakås og mellom navn er Jacobsen Kan de tenke at han har vært oppigjem og reist tilbake til USA. Reisemålet er det samme på begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, du kan ha rett i det. Eneste man kan gjøre er å bla seg fremover i kirkebøkene og håpe å finne han der.Tenk når 1910-tellingen kommer ut! Da vil en del bli enklere for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.