Gå til innhold
Arkivverket

[#74193] Søker foreldrene til Marith Larsdatter Sæbø


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei!Håper det er noen der ute som vet hvem foreldrene til Marith Larsdatter Sæbø er. Her er hennes vielse til Gunnar Gunnarson Mochelbostad i 1804. Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kvernes, Ministerialbok nr. 572A04 (1784-1819), Ekteviede 1803-1807, side 229. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2283&idx_id=2283&uid=ny&idx_side=-217>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Takk Astrid, men jeg klarer ikke tyde det som står der.FT-1801 der har jeg funnet dem tidligere, men da jeg la inn temaet var ikke digitalarkivet samarbeidsvillig.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes

I Olav Søvik: Bygdabok for Voll står det under Der Opp-garden på Sæbø i Måndalen, b. II s. 657:Lars Ivarson, 1723-1769, g. 1755 m. Alet Ellingsdtr. Bruaset, 1731-1810,at de hadde 5 barn: a) Ivar 1756, b) Elling 1758, c) Rasmus 1760, husmann på Sauset, d) Anne 1763, Voll, husmann og e) Marit 1768, hun hadde barnet Christian f. 1786 m. sersjant Knut Lemvig.Voll er kirkesokn i Grytten prestegjeld. På Sæbø kan en følge denne slekta tilbake til 1500-tallet. Bruaset er også i samme boka. Så kanskje du skulle låne boka.Mvh. Randi Ingunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Nå har jeg sett gjennom kirkeboka fra Grytten, 1773, 1774 og 1775 ( - ut fra alder i FT-1801) Jeg har funnet ei Marit med far Lars, Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Grytten, Ministerialbok nr. 544A02 (1764-1806), Kronologisk liste 1773, side 151-152. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2266&idx_id=2266&uid=ny&idx_side=-76>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Til nr 6. Innlegget kom mens jeg 'stavet meg fram'. Her ser det kanskje ut som jeg har fått det jeg søker, men hvor kan man låne boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes

Gå til nærmeste bibliotek så fjernlåner de for deg. Siden du bor i Oslo, har vel Deichmanske bibliotek bygdebøker for hele landet.Mvh. Randi Ingunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Opsan! Ser nå på pkt 6 at det står: Voll er kirkesokn i Grytten prestegjeld. Ja ja sånn går det når man ikke leser alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Det hørtes interessant ut. Jeg vet ikke om det er så stor glede å lete selv, når man ser 'kråketærne' i diverse kirkebøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.