Gå til innhold
Arkivverket

[#74196] Vuku i Verdal: Dina Petrine Olausdatter f. 1876


Gjest Janne Högdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Högdin

Den ogifta Dina, mamman och styvfadern bodde vid folkräkningen 1900 på husmannsplassen Gjerdet (=Jale?) under 139:1 Breding vestre i Vuku. Hennes styvfar Ole Larsen Storvukuvald avled där 1909.Men vart tog Dina Petrine vägen? Blev hon gift? Fick hon några barn?nJanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei Janne, har du gjort svenske av deg igjen, ja, det går nok bra!! Helgådalsnytt 2000 s. 45: 'I 1931 flyttet Marta og datteren Dina fra Bredingsberg(Jale) ned til Vuku sentrum. Dermed var det slutt på husmannsbosettingen oppe på 'vårt' område.' Dette tyder nok at Dina var ug. enda, og trolig forble det. Kan ikke finne henne død i Verdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Hej Trond och tack! Ja jag har flyttat till mina hemtrakter. Det blev lite kostbart att bo i Norge med min låga pension. Annars saknar jag Biblioteket i Verdal mycket. Ska nog dit någon gång och språka med gutan! God helg! nJanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.