Gå til innhold
Arkivverket

[#74198] HJelp til tyding av foreldrenes navn i Kirkebok , Hol i Buksnes 1897


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne K. Landholm

Hei !For meg ser det ut som at foreldrene er : Fisker Hans Hilmar Wulff Røbæk (?) Tjenestepige Elise Henrikke Hansdtr.LItt usikker på Røbæk :)Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takker for hjelp. Var usikker på navnet Henriette og Røbæk , og her skal man være sikker ! Jeg stoler på at jeg nå har rett navn . Tusen takk !Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være barnefaren i 1900? Det stemmer vel med oppgitt fødselsår ved dåpen til Johan Lind - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=f01860&gardpostnr=495&personpostnr=3742&merk=3742#ovre>LenkeHer blir Hans Hilmar Wulf Røbæk konfirmert i Hol i 1896 - Nordland fylke, Hol i Buksnes, Ministerialbok nr. 882A01 (1886-1898), Konfirmerte 1896, side 164. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til Hans Hilmar i Kristiansund – dessverre er kirkeboka rimelig brent, sånn at navnene på foreldrene ikke er komplette - Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kristiansund, Ministerialbok nr. 572A13 (1880-1888), Fødte og døpte 1881, side 22. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Heisan,der har vi kommet til samme resultat, Anne Tonby:Kan dette være gravstedsregistrering for faren til Hans Hilmar? - [url="http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=1726328>LenkeJeg finner for øvrig en Elisa Henrikka døpt i Borge i 1867, datter av Hans Christoffersen Bø og Christine Andersdatter – se nr. 49 - Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A05 (1844-1868), Fødte og døpte 1867, side 113. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeElise Hansdatter i 1875 - LenkeKonfirmasjonen i 1882 - Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A06 (1869-1887), Konfirmerte 1882, side 227. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeKan dette være Elise i 1900??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar et spørsmål. Jeg ar en Ida Røbek g. m. Johan Andorsen bosatt på Holand Buksnes. De fikk en datter kalt Astrid Marie i 1907 Hører denn Ida som jo trolig er f. på 1870tallet med i denne familien her?Hun be gift 1931 med en fra Tofte i Tjeldsund.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Steinar!Her er i alle fall Johan Andorsen på Holstad i 1900 – han var født i 1882 - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f01860&gardpostnr=269&personpostnr=1963&merk=1963#ovre>LenkeHer er gravstedet til Johan Krants Andorsen, f. 13.7.1882, død 15.7.1969 og kona Ida Henriette Wilhelmine Valberget, f. Røbech, f. 24.5.1885, død 16.6.1968: LenkeHer er dåpen til Ida Henriette Wilhelmine, datter av Hans Edvard Røbæk – se nr. 140 - Nordland fylke, Buksnes, Klokkerbok nr. 881C03 (1876-1885), Fødte og døpte 1885, side 220. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeHvis du ser i innlegg 7, konfirmasjonen til Hans Hilmar Wulff, går det fram at Hans Hilmar og Ida har samme foreldre...Det var ei Ida Hansdatter som var tjenestejente på Holand i 1900 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heibra, da har jeg fått dem inn i Krantz familien.Til de som har slekt i Kristiansund N. så var det en som rundt 1900 drev og samlet opplysninger fra det området medregnet Tingvold etter det jeg huser. Dehar de papirene på biblioteket der, med alfabetisert liste. Fikk hjelp av dem angående en Harstadværing med en far derfra.Håper noen finner på å fotografere det av, slik at andre og kan få nytte av dem.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.