Gå til innhold
Arkivverket

[#74227] Hvem var foreldrene til Ragnhild Knutsdtr. Bø f. 1763 på Voss


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen i den skannede kirkeboka - Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 8 (1752-1780), Kronologisk liste 1763, side 242-243. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7089&idx_id=7089&uid=ny&idx_side=-125>Lenke Permanent bildelenke: LenkeBlant fadderne synes jeg å lese Omund Bøe, Marite Bøe, Torbiør (?) ibid. Kanskje familie av Knut Bøe...Jeg ser at det er to Knut med bosted Bøe på 1760-tallet: Knut Stephensen Bøe hadde sønnen Nils til dåpen i 1760 Lenke og i 1762 hadde Knud Knudsen Bøe datteren Sygni til dåpen LenkeSå hadde Knud Stephensen en datter Ranvei til dåpen i 1768 LenkeKnud Knudsen Bøe ble gift i 1762 med Mario Gitlsedatter Grove LenkeKnud Stephensen Bøe ble gift i 1761 med Gunhild Larsdatter Berge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Knut Knutson Bø i Raundalen har ingen datter Ragnhild som jeg kjenner til, selv om han burde hatt det etter oppkallingsreglene (konas mor).Fadrene på Ragnhild er fra Bø, Byrkjo og Seim, så det må dreie seg om Bø på Dyrvedalen. Steffa Mikkelson Bø ca 1699 - 1782 har en sønn Knut, men det står ikke mer om han hos Kindem. Han er den åpenbare kandidaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takk for innspill! Det skal ikke alltid være lett. Det blir holdt skifte etter Maria Gitlesdatter Store Grovu 23. april 1800. Der er det nevnt flere barn, men ingen Ragnhild.Her er Ragnhild Knutsdtr. i 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f18011261&gardpostnr=2&personpostnr=21&merk=21#ovre>LenkeHer er Ragnhild og familien i 1825:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Da mener jeg å ha nøstet opp familien:Knut Steffensen Bø f. ca. 1734 og her dør han i 1813: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=102&filnamn=gr12351810&gardpostnr=305&personpostnr=323&merk=323#ovre>Lenke gift 1761 med Gunnhild Larsdatter Berge f. ca. 1740Barn:a. Nils f. 1760 på Bø: Lenkeb. Ragnhild f. 1762 på Bø: Lenke og hun dør i 1763: Lenkec. Ragnhild f. 1764 på Giljarhus: Lenke Her er hun konfirmert: Lenke Det er dette som må være 'min' Ragnhildd. Ranvei f. 1768 på Bø: Lenke Her er hun konfirmert: Lenkee. Mikkel f. 1770 på Rekve: Lenke og her dør han i 1771: Lenkef. Mikkel f. 1772 på Rekve: Lenke Her er han konfirmert: Lenkeg. Marta f. 1776 på Rekve: Lenke og her dør hun i 1776: Lenkeh. Inger f. 1776 på Rekve: Lenke Her er hun konfirmert: LenkeHer er Knut og Gunnhild på Rekve i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.