Gå til innhold
Arkivverket

[#74229] Tydehjelp KB Nes AK 1852


Gjest Ståle Undbekken
 Del

Recommended Posts

Gjest Ståle Undbekken

Kan noen hjelpe meg med å tyde denne teksten, døpte 1852 Nes AK. nr. 15, 2 ferbruar Maren Andrine. Det står en del tekst vedr. foreldrene og fadderne som jeg ikke klarer å tyde.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

''Oline Eriksdat. Schøyensæter, uconfirm. Pige; som barnefader er opgivet en Person ved Navn Hans som hun forresten Intet veed om. - den 29.Sept 1852 har Moderen erklæret, at ovenstaaende Angivelse er falsk, og at Ungkarl fra S.Odalen Lars Larssen [?] er Barnets Fader.''Jeg sliter med å lese barnefarens tredjenavn - jeg er ikke lokalkjent i Odalen, så dette gårds- eller plassnavnet er ukjent for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Undbekken

Tusen takk for hjelpen. Dette passer bra med det jeg har hørt. Siste navnet oppfatter jeg som Nitmang, eller Netmangen. Lars Larsen skal vistnok være fra Grasli, men eller vet jeg ingen ting om ham. Er det noen som vet noe mer om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Undbekken

Ja, dette er rett person. Tusen takk for all hjelp. Har brukt kvelden på å lete etter dødsdato, som i flg. lenken du la ut må være etter 1900. Har ikke funnet noe i Ullern, men han bor jo på grensen mellom flere kommuner så jeg må nok lete på flere steder. Fint å føle at jeg kommer litt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.