Gå til innhold
Arkivverket

[#74235] Selmer Holten


Gjest Tony Falcenclou
 Del

Recommended Posts

Gjest Tony Falcenclou

Hej Jag heter Tony Falcenclou. Jag söker en Selmer Holten f 1924-06-10, han ska vara från Nordnorge och Balsfjord (Storsteines). Dom ska vara 16 helsyskon och 4 halvsyskon. Jag vet att Selmer kom till Sverige under kriget, han dör i Borlänge Sverige 1982-08-29. Så det är vad jag har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei, Tony. Jeg lurer på om dette kan være et spor:Sjekk konfirmasjonen til Anna Pauline Holten f. 08.04.1918, døpt 1934 (ved konfirmasjonen, altså voksendøpt), foreldre gårdbruker Nils Nilsen Holten og Nanna f. Mortensen.Kan dette være en av de 16 søskene til Selmer?Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=92&idx_id=92&uid=ny&idx_side=-160>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

På Dis sine gravminner finner jeg følgende som kan være foreldrene, moren er nokså sikker:Nanna Lovise Holten f. 24.01.1891, død 27.01.1978, Sagelv v/ Storsteinnes, Balsfjord.JKan dette være hennes ektemann:Nils Martin Holten f. 05.05.1870, død 23.11.1943, gr.l. samme sted? Her er Nanna Lovise Mortensdatter hos sin familie i Balsfjord i 1900:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Slik jeg tolker det som står ved Helene Konstanse sin fødselsinnførsel i 1925 har moren født 5 barn fra før i samme ekteskap, og 1 barn fra tidligere, hvorav 4 lever fra ekteskapet, og barnet født utenom dette ekteskapet lever ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja, her i 1925 er jo Sara Josefine f. 1819 og Anna Pauline f. 1918 ført etter hverandre.....jeg så ikke det før nå. Da er kanskje Selmer ført i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Eller heter hun Maia? Det står at hun er tvilling til mannkjønn 51 flørt i 1925, altså Selmer, , og de er f. 10. juni i 1924, ikke 24. som jeg feilaktig skrev i innlegg 11. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Tack så mycket Erling för ditt jobb med informationen. Nu ska jag reda ut det du har delgivit mej, jag har några namn på syskon till Selmer, som också bodde i Sverige.MVH Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Falcenclou

Tack Erling, hehehe, jag får träna på min NORSKA. Ja dom var verkligen produktiva, hade dom inget annat att göra på fritiden!!! Vill du ha hjälp med att finna folk i Sverige någon gång, tveka inte att höra av dig.MVH Tonytonyfalcenclouskancke@live.se

bilete8125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Her på forumet hjelper man hverandre uten å kreve noe igjen, vanligvis, men siden du tilbyr hjelp, kan jeg jo utfordre deg på denne:Lenke august&nr=1&antinnlegg=3&startnr=&antall=&spraak=#ankerHva regnes som Smålenene i Sverige? Hvilke kirkesogn kan det være aktuelt å lete i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.