Gå til innhold
Arkivverket

[#74248] Imstern - hvilken bb?


Gjest ole-jacob jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest ole-jacob jorsett

Jeg har slekt som jeg finner i kirkebok for Ørland - de bor Imstern. Men i bygdebok for Ørland finner jeg ingen Imstern? kan noen lokalkjente guide meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

I 'nyttige lenker' O. Rygh finnes en Imstern på Agdenes, det blir rett over fjorden fra Ørlandet.Listen over gårder er hentet fra 'Norske Gaardnavne'. b.14, s.46 42. Imstren. Udt. i1mmstra. -- Indstrem 1626. Imsteren 1630. 1664. 1723.*Imstr f., maa fra først af have været Navn paa Fjorden, ved hvil- ken Gaarden ligger (N. Fjordn. S. 66), maaske ogsaa Navn paa den fra Im- stervandet kommende Elv, som løber ud ved Gaarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ole-jacob jorsett

Takk så langt - jeg er interessert i kona til Lars Winter - Kirstine Marie Bjørnsdtr, som jeg tror kom fra Kvikne? derfor kastet jeg meg over bygdebøkene. Som ikke finnes... Hun var død 1801 - da er Lars enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.