Gå til innhold
Arkivverket

[#74273] Vågå, Ole Olsen og Aase Olsdtr.


Gjest Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Bakken

Ole og Aase får en sønn Ole 27.05.1853. Nr.35. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070130640063.jpg>LenkeEtter hva jeg kan skjønne er dette bryllupet til Ole og Aase i 1845. Nr. 31. LenkeMen, jeg har gått meg mer eller mindre vill når det gjelder dåpen til både Ole og Aase, en kandidat til Aase er muligens denne, nr. 49 på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Anders, du kom ikke tilbake vedr. Flatmoen/Øygardsranden. Jeg nevner Horten her i innlegg 2/3, og det er jo forbindelse demimellom. Du har da sikkert fått informasjon om slektningene her på Otta, går jeg utifra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Berit: Beklager jeg ikke tok med det, må innrømme at jeg trodde det kom frem i linkene hvilken kirke det gjaldt.Helge: Ja jeg kjenner til forbindelsen mellom Flatmoen/Øygarsranden og Horten, å jeg kjenner til folket på Otta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Bakken

Takk.Om det var sånn å forstå at du evt lurte på noe, som lå nærmere våre dager i den forbindelse, så er mailadressen min anders alfakrøll llhoa.noAnders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det var jeg som tilbød deg mere informasjon da offlist i innlegg nr. 14 i tema 74194 om Flatmo, men du reagerte ikke på det hverken om du ville ha opplysninger eller ikke. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg er overbevist om at du i innlegg (1) har funnet dåpen til riktig Åse. Hun var datter av Huusfolk Ole Olsen og hustru Gunhild Thorsdtr. N. Blessumeie.Ved vielsen var Åse hjemfestet til Sæta som i sin tid var husmannsplass under Blessum.Når det gjelder Åses ektemannen Ole Olsen Haagenstadeie, så er jeg rimelig sikker på at dette må være sønn til Ole Johnsen og kona Kari Hansdtr. Hølmo, plassfolk under Vågå prestegård. Ole født 28.09.1815 og døpt 01.10.1815 i Vågå, nederst på venstre side: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.