Gå til innhold
Arkivverket

[#74280] min farfar


Gjest elisabeth ivem bergman
 Del

Recommended Posts

Gjest elisabeth ivem bergman

noen som vet noe om ragnar emanuel johansen-Født 27.04.1898 byttet etternavn 04.07.1946 til ivem.han var min farfar-men vet ikke noe om hans barndom og foreldre Mvh. Elisabeth Ivem Bergman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Kanskje det er lurt med en lenke til denne tråden, der du gir litt flere opplysninger om din farfar: Lenke ivem&nr=8&antinnlegg=6&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Her er også ein om farfar, kvifor ikkje fortsetja på dette temaet som du allereide har frå før?Lenke ivem&nr=20&antinnlegg=7&startnr=&antall=&spraak=n#ankerEin annan ting er at det er kanskje nokon som ikkje giddar å sjå kva som skjuler seg under denne overskrifta.Kanskje nokon som hadde hatt svar til hjelp, dersom du hadde skrive litt info i overskrifta istaden for 'min farfar' eller 'farfars aner' o.l.Håpar dette kan hjelpa!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg er helt enig i Marianns råd. Du vet jo faktisk en hel del om din farfar: Du kjenner dåpen hans, konfirmasjonen hans, foreldrenes navn, omtrentlig alder og fødested, søsknene hans m.v.Du bør derfor stille mer presise spørsmål - med informative overskrifter. Så vidt jeg forstår, er det to typer informasjon du er ute etter: 1. Din farfars aner fra foreldrene og bakover. Det burde være en overkommelig oppgave å finne en del opplysninger i så henseende. 2. Din farfars opphold på Lunner i tenårene. Sitter slektninger på muntlig informasjon der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth ivem bergman

takk til dere alle.vet endel om han,men håpet at noen hadde mer info. om han.spurte ikke for å irritere,men for å kanskje få vite noe mer!! Mvh. Elisabeth Ivem Bergmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det spørs om ikke dette er din oldemor, Maren Olava Christiansdtr., som i ft. 1865 er 1 år gammel - og som da bor på Røkholt i Eidsvoll: LenkeI ft. 1900 for Kristiania er det oppgitt at hun var f. 1865 på Eidsvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Og kanskje stemmer det at din oldefar (f. i Christiania 1868) var sønn til en Karl Johan Johan(nes)sen: Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Til innlegg 8: Det kan vel se ut til å stemme, ja - for i ft. 1875 bor Christian Bernhard Johannessen, f. 1868, sammen med foreldrene i Nedre Gade 5 i Christiania. Foreldrene er Carl Johannessen (murarbeider) og Lina: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Når det gjelder din farfars konfirmasjon på Lunner i 1912, der han er kalt Hansen, så er det vel en mulighet at han kan ha hatt slekt der? Jeg legger jo merke til at hans morfars navn var Christian Hansen.Ellers er det selvsagt også en mulighet for at Hansen kan ha vært feilskrift for Johansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elisabeth ivem bergman

Hei mener å ha hørt at han ble bortsatt til Hadeland,men vet ikke noe om det .tusen takk skal du ha for all hjelp Mvh. Elisabeth Ivem Bergman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.