Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t. endresen

[#74299] Olina Lund, oppslag 27262, lp.nr 192, døde i bergen 29.09.1930

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg er på leiting etter ei Olina f. 1846, fra Stavanger, ble sannsynligvis enke mellom 1891 og 1900 ser det ut til, etter en svenske Nils August Lund f. 1844.Er det 'min' Olina som dør i Bergen i 1930? Hun bodde der i 1891 og 1900. Stedatter Emma Hansine f. 1889?Alle opplysninger om hennes død/ arvinger osv er i såfall av interesse.mvhErling T. Endresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Så flott, Arne. Da finner jeg jo det jeg lette etter her. Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Arne: Alder og navn stemmer her. Hennes mann finner jeg ikke død i Bergen mellom 1891 (da han levde) og 1900 (da Olina Lund var enke). Ser at Olina var fattigunderstøttet i 1900.Vet du om det finnes tilgjengelige kilder for fattigunderstøttede i Bergen de siste årene før 1900? (Finner henne ikke i det digitalt tilgjengelige første del av 1890-åra).mvhErling T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeHer er denne Oline Lund fattigunderstøttet i 1900, enke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Hva som finnes av protokoller vedrørende fattigunderstøttelse kan jeg dessverre ikke svare deg på. Her må du nesten spørre arkivarene, - kanskje i ett nytt tema slik at det blir sett.Mvh. Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.