Gå til innhold
Arkivverket

[#74299] Olina Lund, oppslag 27262, lp.nr 192, døde i bergen 29.09.1930


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg er på leiting etter ei Olina f. 1846, fra Stavanger, ble sannsynligvis enke mellom 1891 og 1900 ser det ut til, etter en svenske Nils August Lund f. 1844.Er det 'min' Olina som dør i Bergen i 1930? Hun bodde der i 1891 og 1900. Stedatter Emma Hansine f. 1889?Alle opplysninger om hennes død/ arvinger osv er i såfall av interesse.mvhErling T. Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Arne: Alder og navn stemmer her. Hennes mann finner jeg ikke død i Bergen mellom 1891 (da han levde) og 1900 (da Olina Lund var enke). Ser at Olina var fattigunderstøttet i 1900.Vet du om det finnes tilgjengelige kilder for fattigunderstøttede i Bergen de siste årene før 1900? (Finner henne ikke i det digitalt tilgjengelige første del av 1890-åra).mvhErling T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hva som finnes av protokoller vedrørende fattigunderstøttelse kan jeg dessverre ikke svare deg på. Her må du nesten spørre arkivarene, - kanskje i ett nytt tema slik at det blir sett.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.