Gå til innhold
Arkivverket

[#74300] Bernt, Romedal 1880 - far Johan Jensen, men hvilken ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiUekte barn Bernt født 20 mars 1880. Foreldre er Anne Bondesdtr. og Johan Jensen og de blir ikke gift. LenkeProblemet mitt er at jeg finner 2 med navn Johan Jensen som er født i 1850 og sannsynligvis er det en av dem som emigrerer i 1880. Barnefaren ?Har noen kjennskap til dette området og kan gi meg tips ?På forhånd takk !

bilete8154.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg har søkt på Fjestad i 1865 for å se om der kunne være spor etter ham i 1865, men uten suksess. Det står også at det er hendes 2. leiermål og hans formentlig 2. leiermål, hva nu det skal bety. Jeg tenkte å se om jeg kan finne hans 1. leiermål.Glemte helt å legge ved link til de to Johan'ers dåp, så her er de:1) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8850&idx_id=8850&uid=ny&idx_side=-35>Lenke2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg finner en Johan Jensen viet i 1882: LenkeHan er min kandidat nr. 2, så da kan han droppes.Spørsmålet er da om nr. 1 er den samme som dro til Amerika ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg sitter på Statsarkivet i Hamar nå, og Johan Jensen var ikke på Fjestad i FT 1875.Jeg synes det står student på han ved dåpen, og da bodde han sikkert hos Overdyrlege!! Fjestad på Fjestad i 1880, og kanskje han studerte til å bli dyrlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Dersom vi antar at kandidat nr. 1 er rett person, så finner jeg familien hans i Vaaler i 1865. Men han bor ikke der. Og heller ikke på Fjestad.At det står Fjestad ved dåpen kan vel også bety at han er født der ?? Men jeg kan ikke se at det står student, Lars Ove. I mine øyne står det 'Ungk. Inderst'

bilete8155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Johan Henrikf. 1850 er med da familien flyttet til Åsnes 19/3-1864 men han er ikke der i 1865 med resten av familien. Da er det ikke han som emigrerer i 1880. Husk at det er flere JOhan Jensen f. 1849/50 og 51 . Se etter Johan's 1. leiermål, kanskje det er mer opplysninger på han der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Her er Johan Henrik i 1900: Lenke De er det igjen:Johan dpt, 11/1.1852 Thingstad (er på Sifridstad i 1865).Johan dpt. 19/1-1851 Harildstadeie Johan Magnus dpt. 28/5-1849 Bjørnerudeie I 1865 her Jens Jørgensen of Eli Johnsdtr. en sønn Johan 16 på Haagenrudmoen (finner han ikke som født, men broren Ole er f. 1853.) På Engesveen er det en Johan Jensen 13 år men foreldrene er ikke der...hvis ikke 1865 er helt på jordet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.