Gå til innhold
Arkivverket

[#74303] tydehjelp i Flesberg 1738. Niri


Gjest Vigdis Kverndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

Niri ble døpt 15 jun 1738 i Flesberg i Buskerud. Jeg finner ham i dåpsinnførsel nr 16 i kirkeboken 1726 - 1794, og håper noen kan hjelpe meg med tyding av denne. Hvis noen skulle ha mer om ham så blir jeg glad for all info. Sønnen Hans født i 1794 får en datter Severine i Sannidal i Telemark i 1837.Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ifølge Flesbergbok nr 6 står det at Niri Olsen Gardar født 1738 døde i 1753, så da er det nok ikke den Niri Olsen som er den riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Takk for at dere prøver å hjelpe meg. 'Min' Niri døde 8 mar 1794 på Hopstul Eie i Sandsvær. Han fikk en sønn Hans født på Hopstul, dpt 29 jun 1794, med Svanaug Isachsdtr f ca 1767. Hun var enke på Berg Eie i Hedenstad i 1801. Jeg tror det er den Hans som bor som enkemann på Bergsmyr i Kragerø i Sandøkedal og Skaadø i 1865.Konen het Gunhild Olsdtr og kom fra Tangen i Sannidal.Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Hvis du ser på vielsen til Niri Olsen og Svanaug Isaksdtr står det Luksefjell. Dette grenser mot Sandsvær og folk flyttet litt frem og tilbake i dette området.Det er ei Svanaug Isaksdtr døpt i Sauherad 25/4 1767 som kan være 'din' Svanaug nr 20 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Hei, og takk for hjelp og vilje til å hjelpe. Jeg kom over ei som holder på med den samme familien som meg, og hun hadde også noe diffuse resultater. Men det går jo ikke an å gi seg, jeg leter videre. Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.