Gå til innhold
Arkivverket

[#74308] Stefine Ragnilde Andersdatter. Når døde hun?


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Stefine Ragnilde ble født i 1840 i Førde og sist sett i FT 1900 i Bergen. (se vedl.) Lenke Da jeg ikke vet hvilken kirkebok jeg skal lete i, håper jeg noen kan si meg hvem det bør være ut fra bostedsadressen hennes i Mowinkelgt.Bjørn Angeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er vel dette den rette Steffine Andersdatter som er ført døpt i denne kilden også? Lenke Og Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Vet du ektemannens navn? Pussig at hun kalles Andersen som enke i 1900?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Steffine giftet seg med snedker MartinesAndreas Rasmussen i 1869 i Førde. Hun var datter av Anders Johannessen og Lussi Steffensdatter. Hun flyttet til Bergen etter at mannen døde i 1883 i Førde. Hun flyttet sammen med sønnen Nikolai.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er den vielsen fra kirkebok I førde her. Se nr. 20. Fars navnet for bruden stemmer bra, og hennes alder. Har kalles ektemann for Lien, men farens navn Rasmus:LenkeHar lett etter døde i de forskjellige kirkebokavskrifter som ligger kopiert her under Bergen, fant ingen som passet bedre enn damen som kalles Steffine Andersen f. 1839 Førde.Det eneste som passet dårlig her er at hennes pikenavn er oppgitt til Jensen?Tja, ikke så enkelt dette:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Godt forslag med adressebøker , kan hende den siste adressen kan gi spor til hvilken kirkegård hun ble begravet. Har ikke funnet henne registrert på Dis gravminner , men det er jo fremdeles mye som er under registrering.Lykke til med søking. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Beklager at jeg kom med villedende info !Finnes jo flere registreringer av døde i Bergen(selv om det ikke er kirkebokavskrifter.)Kan det være hun som er registrert Stefine Ramstad, gravlagt i 1918 ?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

FT 1891 Bergen LenkeKan Steffine ha giftet seg med en Andersen og blitt enke igjen før 1900.....Sønnen i 1900 skulle jo egentlig ikke het Andersen hvis far heter Stefanus Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Solveig. Jeg ser nå at du kan ha rett her. Da ville det jo vært naturlig at de tok navnet Andersen. Her stemmer jo også fødselsåret til Steffine og det er nesten for mye til å være en tilfeldighet.Fremdeles gjenstår å finne året hun gikk bort.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det spørs om det er to forskjellige Steffine dette.Her er vel vigselen til Ole Andersen, stenarbeider fra Sverige. Nr 4 i 1873.Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 9 (1863-1877), Ekteviede 1873, side 195. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8262&idx_id=8262&uid=ny&idx_side=-222>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.