Gå til innhold
Arkivverket

[#74317] Live Isachsdatter ,Nordrehoug


Gjest Bjørg Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Myhre

hei Har kommet fram til Clemet Haraldsen i rett linje, gift med Live Isachsdatter, skifte etter Live i 1757. De har 3 barn, Eli, Asle og Haral.Jeg finner bakover skifte i 1740 etter Barbro Gulbrandsdatter, enkemann er Isak Storksøn og de har 6 barn. Deriblant er Live gift med Clemmet Taraldsen. Det er tydelig skrevet Taraldsen i skiftet.Kan det likevel være Haraldsen? Kjenner noen disse menneskene?Det er på Røstby og Nøkleby. siden også Amundstua. Mye slekt på Bergsundeie etter hvert som tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Myhre

Tusen takk, da må Taraldsen være feil. Hvor finner du Sørsdal og Halkinrud?I det skifte jeg leste, er de på Røsby? Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Hei Bjørg! Jeg er etterkommer etter Lives bror Gaute Isaksen, han havnet på Sundvolden i Hole!! Så moro!Har Haraldsen som navn på Clemet. Mail meg gjerne på lailanc@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Thorleif Solberg har i mai 1995 en artikkel i heftet Ringariki om Størkslekta i Soknedalen. Han skriver og Clemet Haraldsen og fører dem (Klemet og Live)som stamfedre for Strømmen slekta i Ådalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.