Gå til innhold
Arkivverket

[#74331] Niels Hansen og Grete Larsdatter Hedrum.


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Har ikke lært meg og legge inn link,så jeg skrive det. I Hedrum klokkerbok 1787-1802,år 1795 står det Niels Hansen og Grete Larsdatters uekte datter Helena født 5 Januar.Trenger hjelp til og tyde navnet som står etter Niels Hansen. På forhånd mange takk. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Oppe til høyre er det et felt hvor du kan søke på tema. Søk på lage lenke der, og det vil vist flere innlegg som handler om å lage lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiHer er det snakk om mine aner også. Mener bestemt at våre fedre var fettere. Tror vi er tremeninger. Har forsket en del på denne siden av slekten, så hvis du trenger litt info må du bare si ifra. Må bare si at det som står over er riktig. Kan føye til at Grethe Larsdatters foreldre er Lars Christensen Gjelstad og Anne Andersdatter. Olavas far er som nevt fra Eiker i Buskerud. Har også en del på den siden fra Eiker.mvhSten Fredrik Lilliedahl BålsrødLarvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hei Sten Fredrik. Dette var utrolig artig!!Ja,det stemmer at vi er i slekt,og det hadde vært utrolig morro om vi kunne tatt en prat en dag.Har du lagt inn en etterlysning etter vår tippoldefar Anders Anton Larsen Dalman på Anbytarforum? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei igjenJa jeg prøvde meg der. det var ikke mye respons. Har funnet ut en del likevel. Bl.a. noen søsken og foreldre. Har også endel navn på slekt av Olavas far i Buskerud. I alle fall noen navn vi kan jobbe vidre med. Mener å ha sett Olavas far død som matros rett rundt Olavas fødsel. Kan bare ikke huske hvor. Husker bare at jeg veldig paff.Har bl.a. dato på når Anders A flyttet til Norge. Ellers er det vanskelig å finne ut Nålevende etterkommere.Min E-post er:lilliehagen(a)yahoo.noHilsen Sten F.L.Bålsrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hei igjen. Har prøvd og finne tlf.nr ditt,men uten og lykkes.Det hadde vært veldig artig og tatt en prat. Har finni far til Olava.Han døde 23 Juni 1855,og ligger begravd på Langestrand.Anne Margrethe Nielsdatter,mor til Olava døde vel på Bålsrød.Har leita etter når Anders Anton kom til Norge,men har ikke finni det.Vet at han og Olava flytta til Mørje i 1876.Mener og ha hørt at han begynte i et steinbrudd på Gusland,men er ikke sikker. Hilsen Jan S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiAnders Anton var etter det jeg har funnet yngst i en søskenflokk på 4. (det er mye mulig det er flere). 1. Jan Larsson Dalman født 28.mai 1831 2. Kajsa Larsdotter Dalman født 2.januar 1841 3. Karl Johan Larsson Dalman født 28.februar 1846 4. Anders Anton Larsson Dalman født 3.desember 1848Alle fire er født i Gunnarsnäs i Älvsborgs län i Sverige. Lenet heter vel ikke Älvsborg lenger når jeg tenker meg om.Deres foreldre er Lars Eriksson Dalman (født 1815 i Jerbo) og Kerstin Olofsdotter (født 1811 i Gunnarsnäs) Dette er desverre alt jeg har inntil videre. Mitt Mobnr: 90764311mvh Sten F.L.Bålsrød Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tror det er ei som heter Maja Stina også.Har foreldra til Kerstin også.Skal finne fram det jeg har,å sende deg.Har også masse opplysninger om Fredrik Andersson og Sophia Lockberg,svigerforeldrene til Karl Nilsen.De kom jo fra Vennersborg,flytta først til Halden,og så til Eidanger.Den eldste sønn deres bosatte seg på Arøya.Utrolig artig med slektsforskning. Hilsen Jan S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.