Gå til innhold
Arkivverket

[#74339] Anene efter fogd og Toller Mickell Nilssøn, død på Huseby ved Lier 1635


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HejMit indlæg skyldes at jeg gerne vil høre om der er nogen der i forvejen gransker i ovennævntes efterkommere frem til omkring 1700, specielt om der kan være en forbindelse mellem Michel Nielsen og min tip-5 oldefar Niels (Michelsen) Holm, viet d. 18/1-1714 i Bragernes ?På forhånd tak for et evt. svar.MvhJan Holm Thomsen HobroDk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

Hei BeritDet er en spændende lenke du har sendt, den er jeg glad for.Tak for din hjælp og ulejlighed.NB Du referer til Lier bygdebok: ved du om der findes flere bygdebøger for området Buskerud og er de på nettet ?Med venlig hilsenJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Jan:Jeg tror du har vært noe rask, da navnet på den som var fogd og toller er Mikkel Nilssøn. Ikke den omvendte varianten av fornavn og patronym.Kanskje du skulle starte en ny tråd om samme tema med lenke til denne tråden, men denne gang legge inn rett navn på den nevnte ane. Da vil det bli lettere for andre å søke opp temaet siden.For ordens skyld: Mikkel Nilssøns foreldre er for tiden ukjente.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

TilAre S. Gustavsen, Minde/BergenTak for dit svar. jeg vil følge dit forslag og oprette et nyt emne med Niels Holm's fulde navn, selvom jeg tidligere har haft et emne om ham (71567), dog med Michelsen i parentes.Trods mange venlig svar i emnet(71567) er det indtil nu ikke lykkedes at komme længere tilbage med denne tip 5 oldefar.Jeg er helt på det rene med at fogd og toller Mickel Nilssøn hedder sådan, så jeg beklager meget at jeg har kludret i Mickels Nilssøn,s navn.Det er jo ret forvirrende.Mit spørgsmål gik på om min forfader muligt kunne være ane til Mickel Nilssøn, om der var nogen der var inde i slægtsforholdene, og det kan jeg nu forstå at der er, og at der kan være nogen usikkerhed om aneforholdene.Jeg kar konstateret at der i Drammen var en underfoged fra 1722- ca. 1731 ved navn Michel Nielsen, lige som der er en der mener at vide at der også var en underfoged af det navn i 1690'erne, hvilket sidste jeg ikke har fundet endnu.Jeg tænker derfor på om min tip 5 er døbt Niels Michelsen og efterfølgende har taget et evt. stednavn hvor han måtte være kommet fra som efternavn: Holm ?Med venlig hilsenJan Holm Thomsen Hobro DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.