Gå til innhold
Arkivverket

[#74340] Gjertrud Larsdtr f. Voss rundt 1780, oppslag Ættebok for Voss


Gjest Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Eg søker etter identiteten til ei Gjertrud Larsdtr frå Voss. Ho her antatt å være fødd rundt 1780, sannynlegvis 1770-1780.Ho dukkar opp på Svanøy i Kinn kring 1806, men eg har ikkje funne opplysningar som kan sei noko meir om kven ho var.Eg finn to aktuelle kandidater som er i tjue-åra i 1801 i Voss. Ei på garden Nedre Opheim i Wang hovedsokn [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=33&filnamn=f18011235&gardpostnr=3&personpostnr=33&merk=33#ovre>Lenke og ei på garden Hole i Vinje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

På garden Hole i Vinje sogn Vossestrand, Gjertrud Larsdatter 1772 gift (1814)i Bergen med Nils Trondsen Bakke, så hun er det trolig ikke. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I BB for Voss band II Uppheim bruk nr 4, Lars Larsen 1726 har en datter Gjertrud 1781, skifte 1859, det er alt som står om henne. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

OK, ikkje noko direkte treff altå, men for å vidt kan begge være mulege, då eg ikkje har funne spor etter ho i Kinn etter 1810. Takk for at du slo dei opp.Om vi utvider søket litt, så har vi ei på 19 år på garden Sæleim i Wang hovedsokn Lenkehar du høve til å sjekke ho også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Javel, 1814 var eit populært år å gifte seg.Takk for at du slo opp.Då er det ingenting som direkte tyder på at nokon av desse er den rette, men heller ingen av dei som er utelukka. Eg får jobbe vidare med dei.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

I samband med rettsaka mot Hans Nielsen Hauge blei det i 1806 og 1810 gjort 'lokale' avhøyr av fleire hundre personar rundt om i landet. I Sunnfjord var det 10 personar som blei avhøyrde, av dei 8 'reine' Sunnfjordingar. Dei to andre var opprinneleg frå Voss.Den eine av dei, Ole Olsen, har eg klart å identifisere. Han blei gift i 1800 på Voss med Marta Tollevsdtr, og budde då på Øvre Groue. Dette er nabogarden til garden Osgjerd, der Lars Iversen Kvarekvål var i teneste i 1801, Han var ein kjend Haugianar, som forlet Voss i 1801. Ole og Marta fekk ei dotter Gjertrud før ekteskapet i 1796, og familien bur på Voss i 1801. Dei får ei datter på garden Steinhovden i Kinn i 1804. Truleg har dei same året flytta til Svanøy i Kinn Prestegjeld, i alle fall seinast i 1807. Ole og Marta flyttar seinare (ca. 1810) til gården Hovland i Kinn, der dei buset seg.Den andre personen frå Voss er då denne Gjertrud Larsdtr som eg ikkje har funne ut noko meir om. Det kunne være ein tanke at ho skulle kome frå same området som Ole og Lars Ivarson kom frå, men eg finn ingen som høver i dette området. Eg har heller ikkje funne opplysningar som tyder på at Gjertrud slo seg til i Kinn, men kan ikkje utelukke det. I og med at ho blei avhøyrd, må ho ha hatt ein eller annan relasjon til Hans Nielsen Hauge og ei rolle i Haugianarrørsla.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Egil Russøy

Gjertrud Larsdotter som budde på Svanøy ser ut til å ha vore eldre enn eg hadde trudd. Eg har funne ho omtala i 1810 som gamal og skrøpeleg. Eg vil då tru at ho må være fødd i god tid før 1780 som eg har gått ut frå tidlegare.Eg har ein kandidat til som eg kunne tenke meg å få sjekka ut kva Ætteboka for Voss kan gje opplysningar om. (Kanskje ikkje gamal nok denne heller, men....).Det er Giertru Larsdotter på garden Gjerskval. Ho er 46 år i 1801, og truleg søster av bonden Lars Larsen på Gjerskval. LenkeNokon som kan slå opp?mvh EgilNokon som kan slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Lars Kindem: Vossaboki, band 2, side 346, Skulestad:Lars Arnfinnson f. 1705 gift 1737 m. Gunnvor Knutsdr. Hefte, døydde 1767. ... Born: Knut, Lars og Gjertrud f. 1755. Lars f. 1751, vart gift 1782 m. Brita Magnesdr. Gjerdskvål.Lars og Brita er omtalt på side 356, Gjerdskvål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.