Gå til innhold
Arkivverket

[#74343] Hjelp til å lese kirkebok.


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest David Widerberg Howden

Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med å tyde hva som står i det øverste bildet: Det jeg vet etter opplysninger til konfirmasjonen er at Johanne Marie Johannesdatter var Konfirmert: i Aker 29 April 1832, alder 14 ½ år. Bosted: Tøiengaden, Født: 1 December 1817 paa Grønland. Døbt: 5 December 1817. Forældre: Johannes Hansen og Dorthea Torstensdatter.Men hva står egentlig i dåpen hennes? Og har jeg funnet den riktige?. Under har jeg sakset inn opplysningene fra dåpen til hennes sønn Edward Emanuel Hansen, som ble døpt 1845 i Aker. Klarer heller ikke å lese helt hva det står om faren hans....

bilete8183.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er lettere hvis du legger inn lenke til kirkeboken, slik at det går an å bla i den:LenkeJeg leser Johanne Maries foreldre som 'Johannes Hansen, Matros og Hst. Dorthea fra Grønland'. Barnet er født 1. november, ikke desember.I det andre utsnittet leser jeg 'Enke Johanne Marie Johannesdatter paa Enerhougen og Arb. og Enkemand Hans Hansen ib.'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Tusen takk!, kunne noen hjelpe meg med resten av teksten?. Enkemann og enke, hmm.. sønnen Edward var jo uekte født da... Undres om de noensinne giftet seg, og hvem de hadde vært gift med?Tror jeg muligens kan ha funnet Johanne Maries familie i 1834. Men er litt usikker..Lenke

bilete8184.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg leser 17 1/2. Sammenlign med hvordan brøken 1/2 er skrevet på de yngre barna. Vi må vel ellers forvente at barna står i ordnet rekkefølge etter alder.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.