Gå til innhold
Arkivverket

[#74353] Søker info om grunnstøtingen til Panamaregistrerte M\S THULE 1978 v\Ålesund?


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

i 1978 gikk det Panamaregistrerte lasteskipet MS THULE på grunn utenfor Ålesund? Jeg er litt usikker på hvilken mnd. i 1978 dette var, med det var etter februar det året. Er det noen som vet hvor man kan få tak i avisoppslag,bilder eller andre opplysninger fra dette havariet? Hvilke aviser kan man tenke seg dekte en slik sak i dette området den gangen? Det skal også ha vert en artikkel i Kriminaljournalen på slutten av 1978 eller i løpet av 1979 om denne grunnstøtingen. Jeg er svært takknemeøig for alt av opplysninger.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk FinnDa tar jeg kontakt med Sunnmøreposten i morgen. Nye opplysninger tyder på att Thule var på vei til Trondheim da grunnstøtingen inntraff.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

i ett forsøk på å spare drivstoff i dårlig vær, skal skipet ha forsøkt å gå 'innaskjærs' fra Ålesund? på vei til Trondheim.(Må vel da ha kommet fra sør?)mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Artikkelen fra Kriminaljournalen 1978/79 skal være fra en hendelse i Trondheim i etterkant av grunnstøtingen.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tar vare på temaet ditt, jeg skal rote litt i gamle blader, men tar forbehold om at det kan ta litt tid. KJ hadde mye spennende stoff på 70-tallet, husker de også hadde artikkel om den mystiske småfly-aktiviteten som foregikk på natters tid i grensetraktene mellom Norge og Sverige på Finnskogen på 70-tallet. Vet ikke om det noen gang ble kommet til bunns i hva denne fly-aktiviteten gikk ut på? Mange teorier florerte, alt fra spionasje fra fremmede makter til smugling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk ReidarJeg har også tatt kontakt med Sunnmøreposten, og der er det en hyggelig dame som sjekker arkivet for 1978. Dersom hun finner noe om Thule der, sender hun meg bilder og artikkel i posten.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.