Gå til innhold
Arkivverket

[#74357] Dødsfall til Rasmus Anders Valdemar Krog f. 15 feb. 1875, Trondheim


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Noen som kan hjelpe meg med denne karen. Rasmus ble gift med Fernanda Petra Thane i Bakkelandet kirke den 3.juli 1899. I Ft. 1900 befinner di seg på Røros, midlertidig i Lillegaten 63. Han som Ingeniør ved statskondukt. kontor. Dette er allså den 3 des. 1900. Den 20 sept. 1902 gifter Fernanda Petra Krog seg med Einar Langberg, overettsakfører fra Haugesund,i Domkirken Trondheim. Fernanda da som enke. Skifteattest oppgitt dato 11 sept. 1902. Alså døde Rasmus mellom 3 des. 1900 og 11 sept. 1902. Men hvor? Røros eller Trondheim. Kan noen hjelpe til her eller ha noen opplysninger om dette? Familien er ellers utredet.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Jan.Takker for innsatsen og hjelpen, men; Rasmus som døde i Trondheim 1923 er nok hans fader. Som du ser i mitt innlegg er det IMELLOM , 3 des. 1900 da Folketellingen 1900 var, (da er han på Røros) og 11 sept.1902 da er det skrevet ut skifteattest etter hans død, ved enkens nye vielse.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Vet du hvor han hadde ingeniørutdannelse fra? Boka 'Trondhjemsteknikernes Matrikel' fra 1916 inneholder 'Biografiske meddelelser om samtlige faste og hospiterende elever av Trondhjems Tekniske Læreanstalt 1870-1915'. Både levende og døde pr. 1916 er med. Jeg har funnet dødsdato på noen i denne boka, men vet ikke hvor konsekvent det er. Uansett kan det kanskje være verdt å sjekke, hvis han hadde utdannelsen derfra. Boka fins i Statsarkivets bibliotek i Trondheim, men helt sikkert også andre steder.Det fins også ei bok som heter 'Norske ingeniører og arkitekter'. Jeg har ikke notert meg årstallet, men tror denne er fra samme tid som forrige. Jeg mener å huske at denne bare inneholder de som levde på utgivelsestidspunktet, men er ikke helt sikker.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Arne. Takk for tipset, men jeg vet ikke hvor han fikk sin utdannelse. Errimelig sikker på at han døde i Trondheim eller mest sansynlig på Røros. Trondheim går det sikkert å lete seg fram til da det er bare å ta for seg kirkebøkene for perioden men det er vell ikke kirkebøker utlagt for perioden i Røros så vidtjeg kan se.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit. Takk for din hjelpende hånd alltid. Okey. Ingenting å gjøre med. Da får jeg lete andre steder. Har jo dato for skifte så statsarkivet har jo det.Ha foresten en god helg. Kos deg.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.