Gå til innhold
Arkivverket

[#74363] Embret (d.y.) Kristensen Østerud f. 1805 i Eidsvoll og foreldre


Gjest Rolf Jerpseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Jerpseth

Nils Erik Østerud fører sine aner tilbake til Embret(D.Y.)Kristensen f.1805 i Eidsvoll, sønn av Kristian Mattisen. Hvor finner jeg data på Kristian Mattisen og hans barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Ja takk,Berit! Det er nok den riktige Kristian. Neste spørsmål: Hvor finner jeg hans sønn Ole Embretsen (Engebretsen/Ingebretsen)f.1831?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Jeg kan bekrefte at Embret var sønn Kristian Mattisson fra Mattises (bruker på Svenses) og Margrete Dortaa Pettersdotter fra Stavi. Han ble født utafor ekteskap og døpt 27. mai 1804, side 7 her: [url="http://www.disnorge.no/arkiweb_filer/filer_alle/kilder/osloakershus/Uekte_dopte_i_Eidsvoll_1796-1809.pdf>LenkeMargrete Dortea ble 05.10.1804 gift med Nils Eivensson (se nederst på side 7 i lenka over). De ble brukere på bruk I av Østgarn Venjer og Venjermoen. Embret vokste opp hos mora og stefaren. Vi finner han i lista over konfirmerte kommunikanter 23. november 1821, første kolonne, nr. 16 ovenfra: LenkeKristian døde 6. juni 1828 LenkeMargrete Dortea døde 18. desember 1847: LenkeEmbret døde 20. oktober 1857:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.