Gå til innhold
Arkivverket

[#74365] Martinius Johan Øien (re innlegg 66590)


Gjest Anders Rofstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Rofstad

hei igjen!et nytt kapittel i min søken etter min oldefar.min bestemors dåpsatest har dukket opp. en utskrift fra kirkeboken fra EC Dahls stiftelse.og her framgår fars navn. men ikke mye mere desverre. og denne kirkeboken er selvfølgelig ikke tilgjengelig her.så igjen, spør jeg da dere kloke hoder der ute. har dere noen gode kandidater å kaste i min retning???mvh Anders

bilete8185.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kirsti Merete Arnesen

Siden Hansine ble døpt på EC Dahls stiftelse kan det stå mer informasjon om faren i kirkeboka der. For gjeldene år er ikke den kirkeboka skannet inn, men den bør finnes på Statsarkivet i Trondheim. For alle de andre barna til Magda står faren oppført i kirkeboka, så det virker jo som vår oldemor hadde en viss kontroll på sitt utsvevende liv. Årsaken til at det bare var Hansine som ble adoptert kan vel være alder på barna. Vet du hvor gammel hun var da hun kom til Horg? Mimmi var 9 og Henry 5 da Hansine ble født, og det var bare litt over et år etter tvillingene som døde 1 dag gammel at Hansine kom til verden. Den yngste av barne, Ella ble igjen født før Hansine fylte 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Rofstad

Hei Igjen Kirsti.har ikke funnet ut når Hansine flyttet til horg. Vet heller ikke om ho ble adoptert bort, eller bare satt bort. ble ho adoptert bort får vi nok mange svar i 2013, for da er sperrefristen ute.har vært i kontakt med statsarkivet i trondheim, og de har ikke gjeldende kirkebok / fødselsregister. ble anbefalt å ta kontakt med soknepresten i domkirken, da de eventuelt kunne ha den. har desverre ikke fått svar derfra.men. har ikke gitt opp ennå :-) jeg leter ufortrødent videre, og jeg har også gode hjelpere her som roper høyt så snart de kommer over noe.anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Merete Arnesen

Jeg lurer på om din oldefar kan ha vært i slekt med Magdas stebestemor; Laura, Oline Øien. Laura er 8 år yngre enn Magdas far. Jeg lette lenge etter mer informasjon om henne. Jeg fant hennes konfirmasjon i Vår Frue Kirke 1.4.1883, hun er født 10. aug 1868 og døpt 30. aug 1868, Bakklandet. Far unkarl murer Lars Larsen, mor enke Elene Andersen af? Saxvig. Blandt fadderne er Nils Larsen Øien og Johan Nilsen Øien. Faren er bosatt på Tiller. Se Lenke Har ikke fynnet mer om denne familien Øien, men er kanskje et spor å følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Trolig konfirmasjonen til Lars Larsen Skjetneøien i Tiller i 1861, se nr. 7: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Tiller i Klæbu, Klokkerbok nr. 621C01 (1816-1865), Konfirmerte 1861-1862, side 276. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16309&idx_id=16309&uid=ny&idx_side=-179>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.