Gå til innhold
Arkivverket

[#74385] Hvem var foreldrene til presten Lars Christiansen Lunds hustru ?


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Presten Lars Christiansen Lund f.1685,d.1747, var gift med Elisabeth Jonasdatter Rasch,d.1742 i Hoböl. Er det noen som vet hvor hun kom fra og hvem foreldrene var ? Lars var sogneprest flere steder i Danmark,men også i Vang i Valdres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke funnet Elisabeth Jonasdatters opphav til nå. men ved foreldresøk på paret Laurits Lund og Elisabeth Jonasdatter fant jeg følgende barn døpt i Torstrup, Ribe, Danmark:Lenke til eldste datter Christiane her: LenkeJonas Christian dpt 23 okt 1736Anna Magdalene dpt 4 feb 1738Elisabeth Margrete dpt 22 april 1739( med forbehold om rett avskrift)Ved søk på Dis-treff finner jeg bare datter Christiana nevnt. Hun skal være død Nes Akershus 1808 om opplysningene er riktige?Mulig faddere ved barndåpene kan gi spor etter Elisabeths opphav? Om det er noen som kan hjelpe med oppslag i kirkebøker i Ribe?Kan lete litt bedre i digitale kilder :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.