Gå til innhold
Arkivverket

[#74386] Britha Andresen født 1864


Gjest Liv og Jan O. Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Jeg leter etter Britha Andresen f. 1864, og hennes mann Elias Kaavig f. 1861.Om Britha har jeg fått opplyst at hun høyst sannsynlig er f. og oppvokst på Sotra, men bodde hele sitt voksne liv i Stavanger.Om Elias Kaavig vet jeg ingen ting annet enn at han var skipskaptein.Jeg har funnet Brithas datter,- Ella Andresen f. 12.07.1906, og hennes mann Gustav Berentsen f.10.01.1906. Hun er døpt 25.01.1907 og han er døpt 25.02.1906.Er det noen som kan hjelpe meg ? Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Jeg finner 2 Elias Kaavig 1900 men ingen født 1861, begge disse er født 1863 heller ikke g.m.Britha så det er vel trolig feil men de var begge førere på skip i Ålesund så jeg tenkte det kunne være noe å sjekke ut ?? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

For så vidt ikkje så viktig, men det gjer det kankje litt lettare: Det er nok snakk om ein Elias f. 1863, som både er registrert i skipslistene og i Ålesund. LenkeI Ålesund er det oppgitt mellombels bustad Hull, og i skipslista er han innreg. på konsulatet i Hull.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Takk for fin hjelp fra hjelperne. Jeg skal forsøke å gå videre med det dere har funnet fram for meg, men jeg har mistanke om at det er Brihta som blir den største nøtten. Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Takk for fin hjelp fra hjelperne. Jeg skal forsøke å gå videre med det dere har funnet fram for meg, men jeg har mistanke om at det er Brihta som blir den største nøtten. Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Dersom det er rett at ho er fødd på Sotra, så kan dette være ein kandidat, gitt at faren sitt etternamn - Andersøn er blitt til Andresen. LenkeDu får no ta det for det det er.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Josefine Amalie Kaavig dør i 1903, da er Elias oppført som skipper.Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ålesund, Ministerialbok nr. 529A07 (1894-1903), Døde og begravede 1903, side 347. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2683&idx_id=2683&uid=ny&idx_side=-310>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Du kan stryke denne Brita i innlegg 8. Ho blir gift i 1893 og ektemannen hennar dør først i 1932, og eg reknar med at den Brita du leiter etter, blei gift før dette.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ella sin konfirmajon. Ikkje så mykje meir opplysande enn at ho framleis bur i Stavanger. Men mor er oppgitt til å være fødd Brynilsen, og det kan jo være greit å vite. Kan ho ha vore gift tidlegare, og fått namnet Andresen? Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 25 (1917-1935), Konfirmerte 1923, side 70. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4480&idx_id=4480&uid=ny&idx_side=-74>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Med utgangspunkt i Brynildsdtr, så har eg funne ein kandidat i Manger. Brithe Brynildsdtr frå garden Røsland i Herlø sokn, eit år gamal i 1865, far Brynild Jansen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f61261&gardpostnr=455&personpostnr=2735&merk=2735#ovre>LenkeHo blir gift med ein Andersen frå garden Øpsen i Herdla i 1891. LenkeFinn denne familien igjen i Bergen 1900 med tre barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Når jeg ser på kommentaren til høyre i dåpen en gang til, ser jeg at jeg antagelig har lest feil ang '4 barn'.Nå syntes jeg det står 'uegte' (som jeg tok for 4 barn i går).Det passer jo bra med den Egil har funnet. Beklager at jeg skapte forvirring.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Finn dåpen til Ella også i klokkerboka. Utydeleg på venstreside, men kommentaren i høgre felt ser ut til å kunne lesast. Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Klokkerbok nr. B 10 (1905-1917), Fødte og døpte 1907, side 17. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1755&idx_id=1755&uid=ny&idx_side=-16>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Brita og Anders i Bergen si første datter, Ragnhild, blir konfirmert i Bergen 1906 Kildeinformasjon: Bergen fylke, Sandviken, Klokkerbok nr. C 1 (1898-1907), Konfirmerte 1906, side 175. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7177&idx_id=7177&uid=ny&idx_side=-176>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAgate i 1908 Kildeinformasjon: Bergen fylke, Sandviken, Klokkerbok nr. C 2 (1907-1924), Konfirmerte 1908, side 10. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Utruleg artig, eg holdt nett på å sjekke ut denne i Fjell f. 1864 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fjell, Ministerialbok nr. A 2 (1847-1864), Fødte og døpte kvinner 1864, side 120. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5146&idx_id=5146&uid=ny&idx_side=-119>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHo flyttar til Bergen i 1885 (nr. 2 høgre side) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fjell i Fjell, Ministerialbok nr. A 8 (1878-1898), Utflyttede 1880-1886, side 389. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Kjære hjelpere, dere er utrolig dyktige og har gode neser, men dere må huske at natten også er til for at sove. Her er det mye opplysninger å ta med seg i slektsboka. Det kan vel ikke være særlig tvil om at Kirsti i nr. 21 har funnet fram til den riktige Brihta/Brita, og så har Kirsti også gitt dem et barn i nr. 22 Fine hilsner fra Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.