Gå til innhold
Arkivverket

[#74395] Povel Dælin, far til Tolline født 1767


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Dæhlin ligger i Lunner. Min familie kjøpte gården i 1785, og hadde den i ca 100 år. Povel Dælin hører ikke til min familie, men kan være bror av 3 kone til min 3x tippoldefar. Giertrud Svendsdatter er født 1722 på Dæhlin, men om hun hadde en bror som hete Povel vet jeg ikke. I tilfelle heter faren Svend.Odd Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Har nå fått bekreftet at de var søsken. Marie(a) Thoresdatter Hovelsrud og Povel Svendsen Dælin gift 13/10-1761. Svend Helgesen Dæhlin og Mari Thoresdatter Olum (Olimb) gift 20/10-1719 Svend født ca 1682, død ca 1768 Mari Thoresdtr. Olum, født ca 1683, død ca 1761 Povel død 1800 Maria(e) død ca 1785Odd Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg stammer fra broren Erik Svendsen som kom til vestre Hovland (1720-1760), og har noe om disse folkene videre bakover. Send meg gjerne en mail til svbjornd krøllalfa online no, så skal du få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.