Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karin S. Aaslie Hansen

[#74395] Povel Dælin, far til Tolline født 1767

Recommended Posts

Tollines foreldre var Povel Dælin og Maria Thoresdatter. Er det noen som vet noe om dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Dælin finnes mange steder. Hvor i landet befinner vi oss?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er i Oppland, kanskje i Jevnaker. Han bodde iallfall der og Tolline hans datter er født der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Kjetil Berg

Dæhlin ligger i Lunner. Min familie kjøpte gården i 1785, og hadde den i ca 100 år. Povel Dælin hører ikke til min familie, men kan være bror av 3 kone til min 3x tippoldefar. Giertrud Svendsdatter er født 1722 på Dæhlin, men om hun hadde en bror som hete Povel vet jeg ikke. I tilfelle heter faren Svend.Odd Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Kjetil Berg

Har nå fått bekreftet at de var søsken. Marie(a) Thoresdatter Hovelsrud og Povel Svendsen Dælin gift 13/10-1761. Svend Helgesen Dæhlin og Mari Thoresdatter Olum (Olimb) gift 20/10-1719 Svend født ca 1682, død ca 1768 Mari Thoresdtr. Olum, født ca 1683, død ca 1761 Povel død 1800 Maria(e) død ca 1785Odd Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg stammer fra broren Erik Svendsen som kom til vestre Hovland (1720-1760), og har noe om disse folkene videre bakover. Send meg gjerne en mail til svbjornd krøllalfa online no, så skal du få det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, Odd og Svein, dette var god hjelp! Sender deg en mail senere idag, Svein. mvh Karin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive