Gå til innhold
Arkivverket

[#74419] Oppslag i Grong bygdebok, gården Værgeg/Vergeggen


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Noen her inne på forumet som har tilgang til Grong bygdebøker, og gjøre et oppslag? Jeg vet dessverre ikke hvilket av de tre bind denne gården omtales.Jeg ønsker nærmere informasjon om denne familiens videre skjebne, og etterslekt: Lenke Dersom noen av opplysningen inneholder personer i live ol. Kan opplysningene skrives til min e-post: k-thanse(alfakrøll)online.noPå forhånd takk, Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Informasjon om denne familien finnes i Bygdebok for Høylandet, der familien overtok bøkslingen av plassen Vergeia (Solheim), bnr. 23, under gnr. 99, bnr. 1, Børstad på Høylandet, cirka fra 1885. Familien og etterkommere ser ut til å ha vært bosatt stort sett i Høylandet og Grong.MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Takk Inge for oppklaring av hvor gården befant seg hen i bøkene.Ser også at gårdsnavnet har endret seg siden 1900 telling.Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.