Gå til innhold
Arkivverket

[#74435] Halvor Pedersen Hedmark


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan noen være snill å hjelpe meg og finne ut når Halvor Pedersen døde? Han ble født på Nes i Hedmark 7 Jan.1804,og flyttet til Kristiania med sine foreldre i 1823.Han giftet seg med Anne Dorothea Hansdatter fra Nesodden i Oslo Domkirke 5 Des.1828. Har kun funnet en sønn.Hans Petter Halvorsen,født 7 Feb.1829.Finnes det flere barn tro?Håper noen kan hjelpe meg med dette.Har ellers det meste om fam. På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Halvor Pedersen er f. uekte Nordre Ascheeie, Nes Hedmark og døpt 19/8-1804.(Fødselsdato finnes ikke!!) Foreldrene, Peder Knudsen,Wien, geworben soldat og Guri Hansdatter, Tveter gift 29/12-1806.Etter ekteskap fikk de 6 barn til men bare Halvor, Christian, Kari og Peder var med foreldrene til Hovie i Aggers sogn 11/6-1823.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Har alt det,men jeg mener bestemt at jeg fant Halvor født 7 Jan.Skal sjekke.Peder og Guri flytta tilbake til Hedmark 1825,og samme år fant de Peder ihjelfrysi.Guri flytta tilbake til Kristiania i 1833.Er dette din slekt også? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Da vet du kanskje også at Ole hjemmedøpt 16/4-1815 bgr. 30/4-1815 , at Kierstine f. 29/3 dpt.16/4-1816 bgr. 18/3-1821 oh at Maren f. 28/12-1819 dpt.27/2-1820 bgr. 5/2-1821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Beklager feil svar Hans.Hadde ikke de du nevnte.Har 1000 navn i hodet,så det går litt i surr noen ganger.Tusen tusen takk for opplysningen!!! Mvh.Jan S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Peder Knudsen dpt. 18/4-1773 Trostrud. Foreldre Knud Olsen og Anne Pedersdatter.Han hadde 5 søsken og 2 halvsøsken. Guri Hansdtr dpt 2/8-1778 Søvsbergeie.Foreldre: Hans Gulbrandsen og Kiersti Carlsdatter.Hun hadde 3 søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Dette er jo fantastisk!!Tusen takk!!! Leter etter Halvor Pedersens død,og det ser ut som han levde i 1900?Det bodde en ved samme navn i Østgaardsgade i Kristiania.Kanskje det er han? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

I 1890 var det.Han var forlover den 13 sep.1890 til Andreas Martinius Martinsen og Lovise Amalie Halvorsen,og bodde i Østgaardsgt.38.Kan jo være en med samme navn? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.