Gå til innhold
Arkivverket

[#74461] Narvesens privatarkiv tilgjengelig (1894- )


Gjest Are S. Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Kjelland

Det er nokså mykje feil og manglar i stadfestinga av korta, t.d. er mange kort frå Hamar lagt under Oppland.Ålesundsbildet som ligg på tv2 er elles publisert før, på Flickr, levert av Library of Congress: LenkeOg det er sjølsagt ikkje tatt på branndatoen, 23. januar 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til 4, kanskje de regnet Hamar under 'Oplandene' på denne tiden? Bare en tanke. I enkelte sammenhenger opereres det vel med Øst- og Vest-Oppland også. Ser noe av det samme gjelder Rondane også, Jotunheimen har sneket seg inn, men vi får bare sjå litt 'stort' på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Geografikunnskapane står diverre ikkje til toppkarakter. Ved søking på 'Sogn' kjem både Sunnfjord, Nordfjord og fleire andre stader med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

(nr. 6) ... og eg som har lett etter Sunnfjord, utan å få treff. No fann eg altså bilder frå Sunnfjord under Sogn. Takk for tipset.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

- og søker man på Halden, får man i tillegg til bilder fra Fredrikshald, Fredrikssten og Tistedalen også opp bilder fra Fredriksværn (dagens Stavern), Brevik(!) og Kongsten festning i Fredrikstad.Nå skal ikke våre innvendinger og påpekninger av feil frata Narvesen stor heder for å ha lagt ut disse drøyt 2000 postkortene - her er mange flotte tidsbilder! Men vi burde kanskje gjøre dem oppmerksomme på disse feilene slik at postkortene blir sortert riktig og søkefunksjonen dermed blir bedre? Jeg sender derfor en mail til markedsavdelingen i Narvesen og henviser til denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore S. Falch

Jeg har fått et hyggelig svar fra Narvesen på min henvendelse (se innlegg 9), og de skriver at det nok har sneket seg inn noen feil, men at de vil se om det rapporteres enda flere feil og så rette opp på nyåret. Jeg har sendt dem en lenke til denne tråden, så de kan se hva som er nevnt her av feilsorteringer og feilplasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.