Gå til innhold
Arkivverket

[#74464] Jørgen Johannessen, f. 1815 på Nes jernverk - til Hassel Verk ca. 1835?


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Dette er en ny tråd som er spunnet ut av denne: LenkeJørgen Johannessen ble født på Nes jernverk i Holt (A-A) i 1815. 21. dsember 1832 flyttet han til København, sannsynligvis for å gå i støperi-lære. I 1839 finner vi ham igjen på Hassel jernverk, og i november d. å. gifter han seg i Eiker med Anne Helene Olsdtr.Jeg har lett - foreløpig uten hell - etter ham i innflyttingslistene for Eiker, men vil gå ut fra at han er kommet til Hasselverket noe før 1839 (kanskje så tidlig som rundt 1835) - antakelig direkte fra København.Om noen har støtt på ham i Eiker/på Hasselverket før 1839, er jeg i så fall svært interessert i opplysninger om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

La meg legge til at Jørgen Johannessens svigerfar var understiger Ole Jørgensen (f. ca. 1768) ved Hassel verk - her sammen med kone og sønn i ft. 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan hende du kan få svar på spørsmålet ditt ved en henvendelse til Eiker Historiela`? LenkeNoen som arbeider med stoff om Hasselverket kan jo ha støtt på opplysninger om Jørgen Johannessen .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.