Gå til innhold
Arkivverket

[#74478] Kullebunn?


Gjest Kai-Samuel Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Vigardt

I flere år har jeg gjort utallige forsøk på å løse opp i floken når det gjelder min mormors familie. Min mormors farfar het Arthur Andresen og døde i en alder av 32 år, i januar 1917. Han hadde totalt sju søsken, men to av de døde som barn. Foreldrene til Arthur het Edvard Andresen (1863-?) og Caroline Amalie Pettersen (1859-?). Når Arthur døde forsvant all kontakt med den delen av slekten. Derfor er det ingen gjennlevende å spørre til råds.Ved en titt i lysningsboken for Paulus kirke i Oslo fant jeg en bror av Arthur, viet der den 1.oktober 1921 (nr 123/101), Eilert Christian Andresen: LenkeFaren Edvard står oppført med adressen Langro pr Kullebunn. Kullebunn er etter hva jeg vet Kolbotn? Er det Oppegård kirkebok jeg må lete i for å finne ut av flere opplysninger, som bl a dødsfall for Edvard og Amalie Andresen? og giftemål for Arthur's søsken? Ser av skannede kirkebøker her på DA at det ligger svært lite ut for Oppegård kirke. For Kolbotn ligger det ingenting ute på nett, og kirken var vel i drift f.o.m. 1932?Noen tips til hvor man kan lete for å finne ut noe om familien/slekten min?En stor takk til dere som kommer med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Vigardt

- se 3.mai 1927, nr 0, på bosted. Her står det Langro i Kullebunden:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=155909&urnread_imagesize=full&show=147#toppen>LenkeDette tyder vel på at Kolbotn/Oppegård er rett sted, hvor Edvard bodde?I Matrikkelutkastet av 1950 finner man under Akershus, Oppgård herad, g.nr. 38 Ormerud, b.nr 31 Langero:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paal Klaveness

Kolbotn var del av Nesodden komune og kirkesogn frem til 1915, så for data før 1915 bør en søke på Nesodden. Anekskirken for dagens Oppegård er dagens Svarskog kirke. Paal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.