Gå til innhold
Arkivverket

[#74479] På jakt etter eit norsk rederi


Gjest Harald L. Bakke
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald L. Bakke

Eg er på jakt etter kva rederi desse båtane tilhøyrde - dei skal alle være frå norsk(e) rederi og segla i utanriksfart - mykje på Cuba og Amerika frå 1920-talet og framover til inn i 2.verdenskrig.Under 2. verdenskrig var vedkommande som var på alle desse båtane på ein båt med for oss ukjent namn. Den var med i ein konvoi enten i Stillehavet eller i Atlanterhavet og vart torpedert. Det einaste vi veit var at skipet han då var på var frå eit norsk rederi. Han skreiv i brev heim til mor si etter krigen at det siste dei såg av båten då han sank var det norske flagget. Vi skulle gjerne ha fått greie på kva rederi desse båtane tilhøyrde i håp om at vi kan finne ut kva båt vedkommande var med då dei vart torpedert.Kontakta mi i USA har oppgjedd rederiet til å være Westlindea & 1st co. men eg kan ikkje finne rederi med det namnet på google.Her er lista over båtane: Kari Skogland (1925) Betty (1932) Marianne (1933) Arryo (1935) SS Bencas (1935) Ada (1938) Julianne (1938) Ingrid (1940)Den siste båten vi har funne han var med var Ingrid som han mønstra på 18.o4. 1940 i Philadelphia. Den siste turen vi har registrert gjekk frå Oslo til Kingston, Jamaica vidare via Dingwall, Sidney, Nova Scotia til New York 02.09.1940. Om det var denne båten som vart torpedert eller ikkje veit vi ikkje. Heller ikkje dato eller år båten han var på då dei vart vart torpederte.Nokon skipsfartkyndige her som kan bidra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

D/S Kari Skogland tilhørte rederiet T. H. Skogland i Haugesund. Båten var bygget i Hamburg i 1905 og innkjøpt til rederiet i 1921. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

skipsfartskyndig er jeg ikke, men det finnes en side som har nærmest alt om fartøy i denne perioden:Ada: [url="http://www.warsailors.com/singleships/ada.html>http://www.warsailors.com/singleships/ada.htmlBencas: http://www.warsailors.com/singleships/bencas.htmlBetty: LenkeIngrid: http://www.warsailors.com/singleships/ingrid.htmlJulianne (Julian) ?? : LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Mange takk for mange fine lenker Arnfrid. Takk til deg og Johan for ditt bidrag.Arnfrid: Det har eg og sete og lurt på. Mor mi seier at ho kan hugse det var veldig mykje snakk om Westfal Larsen i heimen hennar då do var barn, men kan ikkje seie om det hadde samanheng med dette temaet. Dei to syskena hans som enno lever (96 og 87 år) kan ikkje hugse noko om namn på båten - heller ikkje kvar torpederinga gjekk føre seg, så der er det ikkje hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Alle skipene til Westfal Larsen sluttet på -anger, f eks Taranger, som onkel Knut var på da den ble torpedert. Han ble altså torpedert to ganger, men døde siden på sykehus i Halifax av skadene.Westfal Larsen sine skip LenkeHar du søkt på personens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

På våre falne har eg ikkje søkt. Alfred Lefdahl gjekk etter krigen i land i USA og gifte seg der og døydde i San Antonio, Bexar, Texas, USA 6. januar 1969.Det siste skipet vi har funne han var på var Nidarland i 1949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Det eg primært er ute etter er skipet han var mannskap på då dei vart torpedert under krigen, men alle ander opplysningar om han er og kjærkomment ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Kjempeflott !! Takk skal du ha Arnfrid, dette vert nok ei fin 'julegåve' til min onkel som er så spent på om vi klarte å løyse denne gåta!Takk for god hjelp ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, ellers ser jeg at han er nevnt blant NKP-erne i Begen i mellomkrigstiden, men det vet dere vel. Han var tillitsvalgt blant sjømenn i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Kong Inge i 1928 - Certo i 1929 - Nordamerika i 1932 (Dansk) - Karmøy i 1935 (Arroyo er trolig feil) - Astra i 1938 og Karlander i 1939.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ein av dei andre overlevande på 'Skottland' var John Hausberg. Han vart visst torpedera tre-fire gonger, men kom heim til slutt. Godt opp i åra tok han til å restaurera seglskuta 'Loyal' - Kvitegaleasen; det arbeidet tok 20 år. John døydde for omlag tre år sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Mange takk både til Arne og Bjørn.Det er vel tvilsamt om det er att fleire attlevande av dei som var med på båten ilag med min grandonkel Alfred, men i så tilfelle hadde det vore utruleg morsomt å fått tips om det.Igjen mange takk til alle dåkke som har bidrege til løysing av denne saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jeg kan supplere med opplysninger om kaptein Lauritz Jensen fra Norges Skibsførere 1935-1953:Jensen, Lauritz, Sandefjord, f.2-10-1898 i Strengsdal, Nøtterøy. Til sjøs 1914 med d.s. 'Bolsta' av Oslo, tilh. Fred Olsen & Co.. Styrm.eks. 1921 og skipsf.eks. 1931 i Sandefjord.Styrm. med d.s. 'Douro', m.s. 'Bayard', d.s. 'Sicilia', m.s. 'Rose', m.s. 'Rio Pardo' ex 'Rio Verde', d.s. 'Sottland' og d.s. 'Viggo Hansteen'. Ble i 1942 fører av d.s. 'Skottland' av Haugesund, tilh. F.N.Nordbø. Har senere ført d.s. 'Primo' av Oslo & Moss, tilh. S.Ugelstad-A/S Asplund, (Nortraship under krigen). - Sluttet sjøen 1951. Har senere vært vakttjeneste og hjelpemann i Norske Skipskontroll. - Krigsmedaljen m/diplom. - Gift. 1 barn.Lauritz forteller: Som fører av d.s. 'Skottland', avgikk fra Philadelphia den 10.mai 1942 med trelast bestemt for England via Halifax for konvoi.Gikk langs kysten Long Island Sound og Cape Cod Canalen, kom ut av kanalen om morgenen den 17.mai og ble torpedert kl. 12.05 omtrent halveis mellom Cape Cod og Nova Scotia. Skipet sank på 5 minutter, 1 mann omkom, 9 mann mer eller mindre hardt såret. Ble observert av fly som dirigerte et fiskefartøy til stedet, og vi ble berget etter 3 timers forløp og ble som det første torpederte mannskap bragt inn til Boston den 18.mai. Ble der gjenstand for megen oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.