Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bent Vangli

[#74492] Test av utskriftsfunksjon for skannede kirkebøker

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Hei alle sammen og god Jul.Vi tester nå en mulighet for utskrifter av skannede kirkebøker. I dette opplegget benytter vi PDF formatet for å lage siden. Det gjør det mulig å kunne lage bedre formaterte sider som er egnet for utskrift, også i A3 størrelse.Når dere er på bildevisningssiden for kirkebøkene vil det ha dukket opp en ny knapp som heter TstPrt. Julenøtten er å klare å tyde dette akronymet :-)Når dere klikker på den tasten skal dere etter kort tid enten få opp et PDF dokument eller bli bedt om å laste det ned. Dette dokumentet vil inneholde bildet og litt nøkkelinformasjon. Denne visningen burde være mulig å skrive ut på de fleste skrivere på en ordentlig måte.Etter litt mere utvikling vil det komme valg som vil muliggjøre splitting av bildet på flere sider slik at teksten blir større.Mvh Bent, Arkivverket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Gullbekk

Jeg testet det hos meg (Mozilla Firefox) og det fungerte perfekt. Supert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole Heggelund

Jeg slutter meg til Berits innlegg, dette var veldig bra! Hadde ingen problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bent Vangli

HeisannNy testversjon av utskrift er lagt ut. På billedvisningssiden er det nå to nye knapper TstPrt-1 og TstPrt-2. Den første returnerer etter kort tid et enkeltsidig PDF dokument, mens den andre etter litt lengre tid returnerer det det samme bildet, men nå splittet på to sider med noe overlapp. Det vil gjøre teksten større på utskrifter, og dermed kanskje lettere å lese.Mvh Bent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Gullbekk

Fremdeles like perfekt :-). Tok litt tid før bildene kom, men kan jo være min slepbare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Funker kjempebra dette!Dette har jeg savnet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Værnes

Dette er knallbra Bent...Du er bare unik :)Hei fra Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bent Vangli

Har nå døpt om knappene til PDF-1 og PDF-2 samt lagt til et lite utskriftssymbol. Straks kommer samme mulighet på tinglysingsbildene, og etterhvert (antagelig etter nyttår) også på skifteprotokollene.Mvh Bent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive