Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Margaret Miller

[#74498] Fra KLEPP ROGALAND - hjelp?

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Peder Ommundsen f. 1856 Tiøtta Klepp ble gift i 1885 Klepp med Nedra Maselia Mikkelsdtr. f. 1861 Brønnøy Nordland. Hva ble de av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Margaret Miller

Meget interessant at de er i Klepp i 1895!Er det ei bygdebok for Klepp? Faren til Peder var Ommund Svensen.Jeg ser familien ikke i 1900!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

I Klepp Gards- og ættesoge gjennom 400 år 1519-1900 finner jeg Ommund Sveinson oppført under Tjøtta som nr 75 på side 290 med sine 5 barn. Det står ikke hvor Peder blir av.Foreldre til Ommund på side 286, nr 26. 4 barn: Svein Ommundson, son åt Ommund Sveinson Eikeland, Time, f 25/1 1778-8/12 1839, g 25/ 6 1810 med enkja etter Ola Olson Åsland, Time, Bergitte Sivertsd. Skeie, nr 20B, f 1778-8/4 1849. Ommund 1816-9/3 1871 g 25/11 1847 m Taletta Pedersd Kyllingstad 55, Gjestal, f 1820

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

OK, får noen av søsknene barn mellom 1895 og 1900, slik at vi kan kikke etter faddere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Bergitte f 24/ 6 1848, gm Johannes Nilsson, Bråstein 64 B finner jeg ikke hvor de bor. De andre har ikke barn da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Er det dette ekteparet som får et barn i Brooklyn i 1887: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Her er familien i New York under 1900 tellingen:Name: Peter Ommenda [Peter Ommen] Home in 1900: Brooklyn Ward 22, Kings, New York Age: 43 Birth Date: Jul 1856 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Gender: Male Immigration Year: 1900 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Celia Marriage Year: 1885 Marital Status: Married Years Married: 15 Residence : New York City, Kings, New York Occupation: View on Image Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Peter Ommenda 43 Celia Ommenda 37 Oscar Ommenda 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Klepp

Her er fra folketellingen i 1900: Nr. 33, 34 og 35.

bilete8208.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Margaret Miller

Tusen Tusen takk alle sammen!!!!! Jeg tror navnet er Ommendsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.