Gå til innhold
Arkivverket

[#74501] Hjelp til tyding


Gjest Karin Romstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Nyberg

Jeg prøver:In Nomine Jesu Chri.Anno 1669Den 13. April troloffuede Jeg Lauridts Tostensen oc Gundele Villichs datter tilsammen, deris forloffuere er Tosten Mochestad oc Steengrim Age, som haffuer ragt mig deris hender at ville Svare til alt det, som kand forekomme. De samme troloffuede folch bleff siden med min Villie oc Samtyche Viedt till sammen aff her Rasmus Pedersøn udi Strandbarm udi Jondals kirche, de boer nu her udi Ullensvangs Sogn paa en gaard kaldet Mochestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

In Nomine Jesu Chri.Anno 1669.den 13. April troloffuede Jeg Lauridtz Tostensen oc Gundele Villichs datter tilsammen, deris forloffuere er Tosten Mochesta oc Steengrim Age, som haffuer ragt mig deris Hender at Ville Svare till alt det, som kand forrekomme. de samme troloffuede folch bleff siden med min Villie oc samtyche Viedt till sammen aff Her Rasmus Pedersøn Vdj Strandbarm Vdj Jondals kirche, de boer nu her Vdj Vllensvangs Sogn paa en gaard kaldet Mochesta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.