Gå til innhold
Arkivverket

[#74504] Wilhelm Andreas de Seue


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Ja, jeg tror det er mannen som senere giftet seg med Karen de Seue. Ettrnavnet Kresting som i innlegg 21, tror jeg skal være Krefting ! Skulle ikke forundre meg om han finnes i FT 1865 med kona Karen, har ikke sett etter ennu !Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg finner Karen Krefting som enke i FT 1865, 60 år gml. Tror nok at det er damen som var gift med Carl Severin.,Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Ja Gunn, der har du damen i ditt innlegg nr 28, og det er nok damen som er gift som anført i Leifs innlegg, det er bare en event stavefeil i etternavnet til mannen, som Karsting istdenfor Krefting. Ser ikke ut som det er noen barn der, men det kan jo ha vært flere, da de jo ble gift i 1834. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk for rettelsen av Kresting til Krefting. Det er selvsagt rett. Jeg hadde skrevet ned etter Familysearch uten å lese ordentlig i kb ved giftermålet.Det er nok Karen de Seue gift Krefting som finnes både i ft1865 og i (29). Hun har trolig flyttet til Chra på den tiden.Til (24): Det står i Fa at Carl Severin Kreftings far skal hete Ole Severin Krefting. Ganske naturlig at Carl da har en bror med navn Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Carl Severin Krefting var riktig sønn av Forvalter Hurdal Ole Severin Krefting f 1768, i hans 2. gifte med Karen Mathea Holler fra Hurdal. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det finnes i alle fall to slektsbøker om familien Krefting. Den eldste er fra 1924 (ca), og den nyeste er fra 1980 pluss/minus noen år (etter hukommelsen), og det er den eldste jeg skal publisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Flott Lars Ove, det skal bli spennede å lese ! En riktig God Jul til deg og alle andre som leser dette emnet ! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.