Gå til innhold
Arkivverket

[#74516] Finnmark: Anne Katrine Karlsdatter f. 1852 i Hammerfest. Hvor ble det av henne?


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Anne Katrine (Anne Cathrina ved dåpen) ble født den 16. mai 1852 i Hammerfest. Foreldrene var gift mann (av reisendeslekt) Carl Andersen Indseth og piken Anne Martha Pedersdatter (hun var fra Ørlandet). Da Anne Katrine var 1 år gammel ble hun med moren og to brødre til Kjelvik, men ved folketellingen i 1865 er hun i Lebesby der hun er tjenestejente hos kven Johan Johannessen og kona Rakel Marie Henriksdatter f. Bergmann. Det står da at Anne Katrine var 'flyttet fra norske'. Etter dette er hun ikke å finne. Kan noen hjelpe meg med denne?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Men så var det hva som videre skjedde,finner henne ikke igjen i noen folketellinger,har prøvd alle mulige 'børjar på' og forskjellige fødselsår,men ingenting.Har funnet endel Anna/Anne med ektemannens etternavn på 1900-tellinga,som jeg trodde det kunne være.Men når jeg sjekket barnas dåp så var det ikke rette dama likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Jeg må få takke dere begge to, både Gullbjørg og ikke minst Anne som har stått på voldsomt for å hjelpe meg med å finne både Anne Katrine og broren Nils Peter Karlsen. Dere er fantastiske!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.