Gå til innhold
Arkivverket

[#74520] Mari Tveit 1913


Gjest stine orholm
 Del

Recommended Posts

Gjest stine orholm

Hei !!Har funnet i mine gamle lukker en gammel katekismus fra 1912. Eieren er skrevet inn i bokens forside med pen sirlig ungpikeskrift : Mari Tveit 6/3 - 1913.Jeg kjenner ingen ved det navnet, og aner ikke hvor boken kommer fra, har mye rart gammelt liggende,og denne dukket opp på ny til julerengjøringen i år.Den burde vel komme fra Grenland et sted, siden det er der jeg oppholder meg.Er det noen som ønsker seg den til jul, som er i familie med gamle Mari? Ja, så ligger den her.Med vennlig hilsen Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Hei Marianne !Nei, det står veldig tydelig bare Mari Tveit. 6/3 1913. Ikke hverken Maria eller Marie. Boka er utgitt i Kristiania i 1912 og kostet 35 øre.Med vennlig hilsen Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Har fundert litt på om Mari har fått seg katekismus til skulestart? Meiner å ha blitt fortalt at ein starta på skulen om våren 'i gamle dagar'. Men kanskje ikkje på ein torsdag? Konfirmasjon er vel for seint? Dessutan vart ein vel neppe konfirmert på ein torsdag. Katekisma pugga ein vel i barneskulen?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.